Gemius: w 2006 roku nastąpił rozwój usług e-commerce
07.03.2007, 08:01
Ubiegły rok upłynął pod znakiem dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz reklamy internetowej – wynika z raportu ”Internet 2006” przygotowanego przez firmę Gemius SA.
Od 2005 roku udział internautów, którzy dokonali kiedykolwiek zakupu w Internecie, wzrósł z 41 do 55 proc. Polacy wolą aukcje niż sklepy internetowe – z oferty pierwszych skorzystało 77 proc. internautów robiących zakupy w sieci, podczas gdy z drugich – 57 proc. Rok 2006 to kolejny rok rozwoju internetowego rynku reklamowego. W 2005 roku był on wart w Polsce około 140 mln zł, co stanowiło 3 proc. całkowitych wydatków na reklamę. W raporcie przywoływane są dane IAB Polska, według których z końcem 2006 roku wartość ta mogła wzrosnąć nawet o 50 proc. i osiągnąć 210 mln zł. Prognozy na najbliższe lata przewidują przede wszystkim rozwój reklamy opartej na zaawansowanych technologiach multimedialnych, reklamy kontekstowej i mało agresywnej reklamy w wyszukiwarkach. Marketing interaktywny wykorzystuje w swojej działalności już blisko dwie trzecie przedsiębiorstw w Polsce.(KRZ, 07.03.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










