Nowości w serwisie PB.pl
Wortal biznesowy PB.pl wprowadził w tym tygodniu zmiany - stworzono nowy system zarządzania treścią strony i własny Ad Serwer, wprowadzono nowe formaty reklamowe oraz zmieniono cennik. PB.pl poszukuje też nowego redaktora naczelnego.
Zastosowane rozwiązania zostały wcześniej wdrożone przez koncern Bonnier AB - do którego należy wydawca ”Pulsu Biznesu” Bonnier Business (Polska) - w Szwecji, na Litwie, Łotwie i w Estonii. Właściciel „PB” postanowił bowiem scentralizować prace związane z dewelopmentem oprogramowania portalowego. Wszelkie innowacje prowadzone są obecnie przez programistów z Estonii. Ma to ograniczyć koszty IT, a z drugiej strony zapewnić wydawcom w poszczególnych krajach stały dostęp do nowoczesnych technologii. W wyniku zmian strategii oraz w efekcie wprowadzenia korporacyjnych rozwiązań portal PB.pl wyszedł z sieci IDMnet, która go do tej pory obsługiwała od strony reklamowej. Portal dysponuje własnym Ad Serwerem, który pozwala samodzielnie zamieszczać w portalu kreacje i generować statystyki przeprowadzonych kampanii. Wprowadzono nowe formaty reklamowe dające możliwość elastycznego reagowania na potrzeby klientów. Wprowadzona została między innymi innowacyjna forma reklamowa - panorama. Jest graficzny element reklamowy o wadze do 100 kB o rozmiarze 846x178 px emitowany w górnej części strony. Panorama umieszczona jest w serwisie na stałe, użytkownik przewijając stronę zawsze widzi tę formę reklamową. Zmiana form reklamowych związana jest również ze zmianą cennika oraz sposobem rozliczania się z klientami. Poza tradycyjnym już modelem zakupu odsłon w cenniku portalu PB.pl pojawił się również model oparty o opłatę za dotarcie do określonej grupy docelowej w określonym czasie. Z gwarancją dotarcia do określonej liczby użytkowników jest sprzedawana wspomniana wcześniej panorama. Trwają również zmiany w strukturze i składzie redakcji portalu. 31 marca redaktor naczelny PB.pl Paweł Kubisiak rozstaje się z Bonnier Business (Polska). Obecnie trwa rekrutacja na jego następcę, który obejmie stanowisko Managing Editor PB.pl. Skład zespołu redakcyjnego wkrótce zostanie on powiększony o nowe osoby. Wprowadzone zmiany wydawnictwo planuje wesprzeć internetową kampanią reklamową. Planowaniem i zakupem mediów zajmie się Media Contacts.(KRP, 01.03.2007)










