Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarząd WP nie widzi przełomu na rynku reklamy, ale kolejnych zwolnień nie planuje

W skali roku wprowadzone oszczędności mają przynieść Wirtualnej Polsce Holding ok. 20 mln zł (fot. materiały prasowe)

Pełny efekt przeprowadzonej wiosną dużej redukcji zatrudnienia w Wirtualnej Polsce ma być widoczny w czwartym kwartale 2024 roku. Oszczędności mają doprowadzić do wzrostu EBITDA w segmencie mediowym, ale na razie go nie widać.

Wczoraj Wirtualna Polska Holding podała wyniki za drugi kwartał 2024 roku. W tym okresie przychody spółki rok do roku wzrosły o 5,9 proc., do 380,8 mln zł, ale rentowność działalności spadła.

Czytaj też: Michał Adamczyk chce być w kierownictwie wPolsce24, choć wciąż uważa się za prezesa TVP

Skorygowany zysk EBITDA w drugim kwartale osiągnął 98,4 mln zł (spadek o 1,8 proc.), a zysk z działalności operacyjnej 45,8 mln zł (spadek o 22 proc.). Z kolei zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 16,8 mln zł, czyli aż o 15,1 mln zł mniej, niż w drugim kwartale 2023 roku i jak zaznaczono w raporcie giełdowym, "był pod negatywnym wpływem kosztów o charakterze jednorazowym (koszty związane z restrukturyzacją zatrudnienia), wyższej amortyzacji, a także niższego wyniku na działalności finansowej".

Za wzrostem przychodów całej grupy stał przede wszystkim rozwój segmentu turystycznego – jego przychody wzrosły o 18 proc., do 144,5 mln zł, głównie dzięki spółce Wakacje.pl oferującej wyjazdy zagraniczne.

Segment reklama i subskrypcje przyniósł Wirtualnej Polsce 180,7 mln zł (wzrost o 3,1 proc.). Jak napisano w sprawozdaniu finansowym, było to możliwe dzięki „stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także wzrostowi przychodów z subskrypcji”. Jednak skorygowana EBITDA tego segmentu spadła o 14 proc. – do 58,1 mln zł, a marża EBITDA do 33,4 proc. (rok temu wynosiła 40,3 proc.). Spadek marży wynika głównie ze wzrostu kosztów operacyjnych segmentu, zwłaszcza związanych z wynagrodzeniami.

Czytaj też: Program Katarzyny Kasi i Grzegorza Markowskiego w TVP Info ruszy 9 września

Przypomnijmy, że m.in. w związku z tym, że poprawa przychodów reklamowych w 2024 roku przebiegała wolniej niż zakładano, w maju br. spółka Wirtualna Polska Media przeprowadziła zwolnienia grupowe – pracę straciło 120 pracowników, czyli 10 proc. zatrudnionych. Podczas wtorkowej wideokonferencji prezes zarządu Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski stwierdził, że pełny efekt przeprowadzonych zwolnień i ich wpływ na poziom EBITDA będzie można zaobserwować dopiero w czwartym kwartale br. W skali roku wprowadzone oszczędności mają przynieść ok. 20 mln zł.

Jak przekazał "Presserwisowi" rzecznik prasowy WP Holding Michał Siegieda, spółka nie planuje kolejnych zwolnień w żadnym z segmentów.

"Nie widzimy przełomu, jeśli chodzi o koniunkturę rynku reklamowego, ale nie mamy wątpliwości, że ta koniunktura kiedyś wróci" – powiedział prezes Świderski podczas wideokonferencji.

Czytaj też: Tok FM bez Elżbiety Mazur-Bielat. Od 20 lat tworzyła i czytała serwisy informacyjne

Spółka wprowadza od września nowe produkty reklamowe do realizacji kampanii efektywnościowych bazujących na sztucznej inteligencji: WP Booster (CPC) – rozliczany za każde kliknięcie w reklamę i WP Booster (CPSC) – rozliczany tylko za te kliknięcia, które faktycznie doprowadziły do sesji na stronie klienta.

– Wprowadzenie produktów opartych na sztucznej inteligencji jest odpowiedzią na potrzebę rynkową, potrzebę naszych reklamodawców, a także potrzebę dorównania do standardu, jaki wyznaczyli w ostatnich kwartałach nasi globalni konkurenci, czyli Google i Facebook – powiedział Jacek Świderski.

Czytaj też: Kim jest Suwart. Dziennikarze WP obrywają, bo ich wydawca nie wyjaśnił do końca afery

(MZD, 28.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.