Maleje widownia telewizji relacjonujących powódź  |  Drukarnie Polska Press wprowadzają rabaty  |  Dyrektorka marketingu Canal+ Polska  |  Ruszyły zdjęcia do drugiego sezonu "The Traitors. Zdrajcy"  |  TVN wiceliderem rynku  |  Vectra kupiła lokalnego operatora  |  Dziennikarze Grupy ZPR Media z reportażami  |  Nadawca stacji RPL FM – Radio Płock FM na plusie  |  Dział sprzedaży Radia Yanosik  |  Ogłoszono finalistów Nagrody Dziennikarskiej "Ślad" im. bp. Jana Chrapka  |  Agencja Ancymony  |  Wiceprezeska zarządu ds. komunikacji i PR w Superliga SA  |  Agencja Kerris zmieniła strukturę  |  Grupa IQFM konsoliduje działalności  |  Spotify opuszcza szefowa działu podcastów  |  Google dąży do oddalenia kolejnego pozwu i grzywny wynoszącej 7 mld funtów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Maleje widownia telewizji relacjonujących powódź  |  Drukarnie Polska Press wprowadzają rabaty  |  Dyrektorka marketingu Canal+ Polska  |  Ruszyły zdjęcia do drugiego sezonu "The Traitors. Zdrajcy"  |  TVN wiceliderem rynku  |  Vectra kupiła lokalnego operatora  |  Dziennikarze Grupy ZPR Media z reportażami  |  Nadawca stacji RPL FM – Radio Płock FM na plusie  |  Dział sprzedaży Radia Yanosik  |  Ogłoszono finalistów Nagrody Dziennikarskiej "Ślad" im. bp. Jana Chrapka  |  Agencja Ancymony  |  Wiceprezeska zarządu ds. komunikacji i PR w Superliga SA  |  Agencja Kerris zmieniła strukturę  |  Grupa IQFM konsoliduje działalności  |  Spotify opuszcza szefowa działu podcastów  |  Google dąży do oddalenia kolejnego pozwu i grzywny wynoszącej 7 mld funtów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Maleje widownia telewizji relacjonujących powódź  |  Drukarnie Polska Press wprowadzają rabaty  |  Dyrektorka marketingu Canal+ Polska  |  Ruszyły zdjęcia do drugiego sezonu "The Traitors. Zdrajcy"  |  TVN wiceliderem rynku  |  Vectra kupiła lokalnego operatora  |  Dziennikarze Grupy ZPR Media z reportażami  |  Nadawca stacji RPL FM – Radio Płock FM na plusie  |  Dział sprzedaży Radia Yanosik  |  Ogłoszono finalistów Nagrody Dziennikarskiej "Ślad" im. bp. Jana Chrapka  |  Agencja Ancymony  |  Wiceprezeska zarządu ds. komunikacji i PR w Superliga SA  |  Agencja Kerris zmieniła strukturę  |  Grupa IQFM konsoliduje działalności  |  Spotify opuszcza szefowa działu podcastów  |  Google dąży do oddalenia kolejnego pozwu i grzywny wynoszącej 7 mld funtów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 08, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PISF: 11,6 mln zł opłaty audiowizualnej od podmiotów VoD za II kwartał 2024 roku

Tak zwany podatek od Netflixa obowiązuje od lipca 2020 roku (fot. Pexels.com)

Podmioty wideo na żądanie wpłaciły 11,6 mln zł opłaty audiowizualnej za drugi kwartał 2024 roku - przekazał "Presserwisowi" Polski Instytut Sztuki Filmowej. To o 29,2 proc. więcej, niż w drugim kwartale 2023 roku.

Tak zwany podatek od Netflixa obowiązuje od lipca 2020 roku. Opłata w wysokości 1,5 proc. przychodu pobierana jest od dostawców VoD i przekazywana do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Przepis o nowej opłacie audiowizualnej został wprowadzony w tzw. trzeciej tarczy antykryzysowej przygotowanej przez rząd Mateusza Morawieckiego.

"Wpłaty z VOD wynikające z art. 19 ustawy o kinematografii za II kwartał 2024 roku na dzień 05.08.2024 wynoszą: 11 585 043,83 zł" - przekazał nam Michał Kaczor, rzecznik prasowy PISF.

Dla porównania, za drugi kwartał 2023 roku podmioty VoD przekazały 9 mln zł opłaty audiowizualnej.

PISF nie podaje, które podmioty VoD wnoszą opłatę audiowizualną ani ile ich jest.

(KOZ, 08.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.