Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 05, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska Press ograniczyło stratę. Wzrost przychodów z reklam, spadek z gazet

Wpływy ze sprzedaży reklam wzrosły o 10,2 proc., a ze sprzedaży gazet spadły o 12,8 proc. (fot. materiały prasowe)

Wydawnictwo Polska Press, należące do Orlenu, w 2023 roku miało 364,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 14,3 mln zł straty.

Jak wynika ze sprawozdania zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, przychody wydawnictwa były o 13,1 proc. wyższe niż w 2022 roku.

Wpływy ze sprzedaży reklam w 2023 roku wzrosły o 10,2 proc., do 176,8 mln zł. Sprzedaż gazet przyniosła 60,8 mln zł, czyli o 12,8 proc. mniej, niż rok wcześniej. Przychody z usług poligraficznych spadły o 2 proc., do 60,4 mln zł. Wideo zapewniło wydawnictwu 25,2 mln zł. Z kolei przychody z plebiscytów urosły o 21,3 proc., do 16,2 mln zł.

Koszty działalności operacyjnej były wyższe o 1,5 proc. i wyniosły 382,1 mln zł. Na świadczenia pracownicze przeznaczono 179,8 mln zł, tj. o 5,6 proc. więcej, niż rok wcześniej.

W Polska Press na koniec 2023 roku pracowało 1496 osób, czyli o 153 mniej niż na koniec 2022 roku (spadek o 9,3 proc.).

Polska Press zmniejszyło stratę o 60 proc. - z 35,7 mln zł w 2022 roku do 14,3 mln zł w 2023 roku. Wydawnictwo zanotowało natomiast 16 mln zł zysku na poziomie EBITDA wobec 8,5 mln zł straty rok wcześniej.

"Ujemny wynik netto w 2023 roku związany jest głównie z sytuacją makroekonomiczną oraz negatywnymi tendencjami rynku prasowego" - czytamy w sprawozdaniu Polska Press. Przypomniano, że spółka w 2023 roku "mierzyła się ze wzrostem kosztów działalności operacyjnej spowodowanym inflacją oraz presją płacową".

"Podjęte przez Zarząd działania, w wyniku których Spółka osiągnęła w 2023 roku przychody ze sprzedaży wyższe w stosunku do 2022 roku o +13,1% nie były w stanie zrekompensować wzrostu kosztów działalności operacyjnej" - poinformowało wydawnictwo.

Polska Press m.in. wydaje 20 dzienników regionalnych, bezpłatny tytuł "Nasze Miasto", prowadzi 22 serwisy tematyczne (np. Shownews.pl, Strefabiznesu.pl, Gol24.pl), ponad 500 serwisów Naszemiasto.pl. Z kolei spółka zależna PL24 wydaje serwis I.pl.

Zarząd wydawnictwa tworzą obecnie prezes Zenon Nowak oraz członkowie zarządu Elżbieta Żuraw i Mirosław Mazurowski. Nowe władze wymieniły większość redaktorów naczelnych dzienników regionalnych.

Prezes Orlenu Ireneusz Fąfara zapowiedział w rozmowie z "Financial Times" sprzedaż Polska Press.

(KOZ, 05.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.