Dział: PRASA

Dodano: Luty 22, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sporów o pozycję Dziennik.pl ciąg dalszy

W środę Axel Springer Polska, wydawca "Dziennika" i dziennika.pl opublikował na swojej stronie internetowej informację prasową, w której broni tezy postawionej w tekście z 14 lutego pt. "Dziennik.pl trumfuje". Dzień później zareagowały firmy PBI oraz Gemius, badające polski internet.

W artykule z 14 lutego padło stwierdzenie, że portal Dziennik.pl ”zdobył brązowy medal w medialnej bitwie, w której liczy się błyskawiczne tempo przekazywania informacji. I to już dwa miesiące po starcie. To niewątpliwy sukces. Według najnowszych badań internetu przeprowadzonych przez firmę Gemius Dziennik Online wyprzedzają tylko obecni na rynku od wielu lat potentaci. Onet.pl i Wirtualna Polska mogą już jednak czuć na swoich plecach oddech konkurencji”. Tekst wywołał wiele komentarzy i polemik. Poniżej przedstawiamy notkę Axel Springer Polska z 21 lutego oraz odpowiedź przedstawicieli PBI oraz Gemiusa z 22 lutego. Znakomite wyniki Dziennika Online Najnowsze wyniki badań Gemiusa potwierdziły bardzo dobry debiut serwisu Dziennik Online. Serwis, który zanotował w grudniu ponad 20,9 mln* odsłon, jest liderem w swojej kategorii: Media/Prasa/Informacje i Publicystyka. Warto przy tym podkreślić, że liczba odsłon Dziennika Online stanowi 1/3 wszystkich odsłon wygenerowanych w tej kategorii. Pod względem liczby unikalnych użytkowników Dziennik Online uplasował się na drugiej pozycji(522 484 użytkowników*). W porównaniu z serwisami informacyjnymi największych polskich portali internetowych, Dziennik Online znajduje się na piątym miejscu pod względem liczby odsłon, wyprzedzając o ponad 8,7 mln odsłon serwis www.gazetawyborcza.pl oraz o ponad 10,9 mln odsłon serwis www.rzeczpospolita.pl.* To niewątpliwy sukces dla tak młodego serwisu internetowego, który zadebiutował pod koniec listopada 2006 r. Znalazł swoich odbiorców na rynku, na którym od lat istnieją silne konkurencyjne serwisy. * Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius S.A., grudzień 2006 Stanowisko PBI i Gemius w sprawie notki ASP W nawiązaniu do notki prasowej zamieszczonej przez Axel Springer Polska twórcy badania Megapanel PBI/Gemius informują: 1. W prowadzonym przez nas badaniu, nie istnieje zacytowana przez ASP kategoria „Media-Prasa-Informacje-i-Publicystyka. Jedyna zbliżona tematycznie kategoria występująca w naszym badaniu to „Informacja, Publicystyka, Media”, w której witryna Dziennik.pl znajduje się na 14. miejscu pod względem liczby użytkowników i na 6. miejscu pod względem liczby odsłon. 2. Badanie Megapanel PBI/Gemius nie posługuje się wychodzącym z użycia pojęciem „unikalny użytkownik” (tłumaczenie angielskiego „unique user”), tylko liczbą „real user”, co znacznie lepiej odpowiada rzeczywistości. 3. Rzeczpospolita.pl nie jest serwisem portalu, a serwis GazetaWyborcza.pl jest tylko częścią serwisów informacyjnych portalu Gazeta.pl (które obejmują także m.in. Wiadomości Gazeta.pl i serwisy lokalne Gazeta.pl). Informacja podana w drugim akapicie wynika z błędnego doboru porównywanych z Dziennikiem.pl witryn. Jednocześnie twórcy badania Megapanel PBI/Gemius wyrażają głębokie zaniepokojenie manipulacją wynikami badania, jaka posłużyła autorom do napisania informacji prasowej. Od ponad dwóch lat w Polsce funkcjonuje standard mierzenia internetu. Polskie Badania Internetu Sp. z o. o. oraz Gemius S. A. dokładają wszelkich starań, aby standard ów był rzetelny, obiektywny i powszechnie akceptowany przez rynek. Wykorzystywanie wyników w sposób nierzetelny może podważyć zaufanie do naszego badania i z pewnością szkodzi całemu rynkowi internetowemu w Polsce. W informacji ASP zabrakło też kluczowej informacji, że witryna Dziennik.pl nie podlega audytowi site-centric. W przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Przy dokonywaniu analiz porównawczych pomiędzy wynikami badań witryn poddanych audytowi site-centric i niepoddanych audytowi site-centric należy zwrócić szczególną uwagę na fakt możliwości istotnego zawyżenia lub zaniżenia wskaźników oglądalności dla witryn niepoddanych audytowi site-centric. Mając na uwadze rzetelność badawczą, zwróciliśmy się do Axel Springer Polska z prośbą o zamieszczenie sprostowania. Marcin Pery - Wiceprezes Zarządu Gemius SA Andrzej Garapich - Prezes Zarządu PBI Sp. z o.o.

(oprac. KRP, 22.02.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.