O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora z rekordowymi przychodami, ale stratą EBITDA w segmencie prasowym i internetowym

Procedura zwolnień grupowych obciążyła wynik Agory w pierwszym kwartale tego roku kwotą 7,9 mln zł. (fot. materiały promocyjne/Agora)

Wzrost w segmencie radia, filmu i książki w pierwszym kwartale 2024 roku sprawił, że Agora osiągnęła rekordowe przychody. Ale w segmentach prasy cyfrowej i drukowanej oraz internetu odnotowała stratę EBITDA odpowiednio na poziomie 8,2 i 4,7 mln zł.

Jak informuje Agora, niemal 386 mln zł wpływów w pierwszym kwartale oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 30,5 proc., z czego ponad 100 mln zł pochodzi z kanałów cyfrowych i internetowych.

Koszty wynagrodzeń i świadczeń wyższe o 18,6 proc.

Wyraźnie wyższe przychody wykazały segmenty filmu i książki oraz radia. Zysk spółki na poziomie EBITDA (przed odliczeniem odsetek od oprocentowanych zobowiązań, podatków i amortyzacji) powiększył się o niemal 53 proc., do 54,6 mln zł. Natomiast zysk netto w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 3,8 mln zł.

Czytaj też: Regionalne rozgłośnie publiczne ze wspólną kampanią. Informują o braku pieniędzy z KRRiT

  • W segmencie filmu i książki przychody Agory w pierwszym kwartale br. sięgnęły 197,7 mln zł, co oznacza wzrost o 42,5 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk na poziomie EBITDA sięgnął tu 52,3 mln zł. W opublikowanym w piątek raporcie Agora podkreśla, że poprawę wyników w tym segmencie zawdzięcza lepszym wynikom branży kinowej.
  • W segmencie radia przychody Agory wzrosły aż o 96,8 proc. w relacji do pierwszego kwartału ub.r. i osiągnęły 78,9 mln zł., a wynik operacyjny EBITDA wyniósł 12,3 mln zł. Decydujący wpływ na zwiększenie dochodów w segmencie radia miała konsolidacja w grupie Eurozet (więcej o wynikach w segmencie radiowym piszemy dzisiaj w odrębnym newsie w dziale Media).

  • W segmencie prasy cyfrowej i drukowanej przychody Agory spadły o 2,9 proc. wobec pierwszego kwartału ub.r. i wyniosły 47,2 mln zł. Natomiast strata na poziomie EBITDA sięgnęła 8,2 mln zł.

  • W reklamie zewnętrznej przychody Agory w pierwszym kwartale br. wyniosły 39,9 mln zł, co stanowi wzrost o 8,4 mln zł w relacji do analogicznego okresu w ub.r. Segment poprawił wynik na poziomie EBITDA, który wyniósł 9 mln zł.

  • W segmencie internetu Agora zwiększyła przychody o 21,7 proc., do kwoty 29,3 mln zł, ale na poziomie EBITDA odnotował stratę na poziomie 4,7 mln zł. "Główną przyczyną tego stanu rzeczy były niższe niż rok wcześniej wpływy segmentu ze sprzedaży reklam internetowych" – czytamy w raporcie.

W pierwszym kwartale tego roku koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników stanowiły 114,9 mln zł i były wyższe o 18,6 proc. wobec odnotowanych w analogicznym okresie rok temu. „Nakłady na wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników wzrosły niemal we wszystkich segmentach operacyjnych Grupy i jej pionach wspomagających. Wyjątkiem był segment Prasa Cyfrowa i Drukowana, który w wyniku zmniejszenia zatrudnienia poniósł niższe koszty wynagrodzeń stałych i zmiennych” – czytamy w raporcie.

Zwolnienie grupowe w Agorze

Z opublikowanego w piątek raportu wynika, że zatrudnienie etatowe w Grupie Agora w marcu 2024 roku wyniosło 2438 etatów i było niższe o 141 etatów w porównaniu z marcem 2023 roku. „Powyższy spadek wynikał głównie ze zmniejszenia zatrudnienia w segmentach Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Internet – efekt restrukturyzacji tych segmentów oraz wyodrębnienia poza struktury segmentu Internet spółek grupy HRlink” – podaje Agora w raporcie.

Czytaj też: Czterech chętnych na nadawanie na MUX 8. W tym Republika, Fratria oraz Węgrzy

W komentarzu do raportu kwartalnego zarząd Agory poinformował, że 9 stycznia br. podjął uchwałę o wdrożeniu procedury zwolnień grupowych i o rozpoczęciu konsultacji w sprawie zwolnień grupowych ze związkami zawodowymi.

„Przyczyną zamierzonego zwolnienia grupowego w obszarze Prasa Cyfrowa i Drukowana są czynniki rynkowe wynikające ze stałego trendu spadkowego sprzedaży prasy drukowanej związanego z odpływem czytelników do innych kanałów komunikacji, natomiast w obszarze Internet przyczyną jest wyraźne pogorszenie przychodów ze sprzedaży reklam w modelu open market oraz wzrost pozycji platform globalnych” – komentuje zarząd Agory.

Zwolnienie grupowe w Agorze zostały przeprowadzone w okresie od 12 lutego do 31 marca 2024 roku i objęły do 180 pracowników. „Na mocy Porozumienia zwalniani pracownicy otrzymają wsparcie szersze niż to, które wynika z obowiązujących spółkę przepisów prawa” – czytamy w komentarzu zarządu Agory.

"Dobry kwartał dla biznesów Grupy Agora"

Jak poinformowała Agora, koszty z tytułu zwolnień grupowych, które obciążyły wynik spółki i Grupy Agora w pierwszym kwartale 2024 roku, wyniosły 7,9 mln zł.

Czytaj też: Netflix z raportem wyświetleń. "Znachor" drugi wśród produkcji nieanglojęzycznych

„To był dobry kwartał dla biznesów Grupy Agora. Kina Helios miały wysoką frekwencję i wypracowały rekordowe przychody, NEXT FILM wprowadził do kin najpopularniejsze filmy w Polsce, AMS osiągnął 72-proc. dynamikę wzrostu przychodów realizowanych na nośnikach cyfrowych, a Grupa Eurozet jako jedyna na krajowym rynku radiowym systematycznie odnotowuje wzrosty słuchalności” – komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

„Na rynku reklamy utrzymuje się dobra koniunktura, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach za pierwszy kwartał, a jednocześnie pozwala patrzeć z optymizmem w przyszłość. Jeśli tempo wzrostów w reklamie utrzyma się, to realne jest podniesienie naszych prognoz dla rynku na kolejne kwartały tego roku" – dodaje Hojka.

Czytaj też: Fundacja Grand Press do środy 29 maja zbiera wskazania do Medalu Wolności Słowa

(JF, 27.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.