WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Luty 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Opole zmieniło naczelnego. Tomasz Cichoń zwolniony po 22 latach

Tomasz Cichoń pracował w Radiu Opole 22 lata (fot. Paweł Stauffer/Radio Opole)

Radio Opole zwolniło redaktora naczelnego Tomasza Cichonia, który pracował w stacji 22 lata. Zastąpiła go Aneta Skomorowska-Kobza.

– Potwierdzam, że otrzymałem wypowiedzenie. Odmawiam komentarza – mówi "Presserwisowi" Tomasz Cichoń. Z naszych informacji wynika, że jest jedynym pracownikiem zwolnionym przez likwidatora spółki.

"Konieczność reorganizacji rozgłośni"

"Przyczyna zwolnienia pana Tomasza Cichonia została precyzyjnie wskazana w złożonym mu oświadczeniu o rozwiązaniu z nim stosunku pracy. Głównymi motywami, które legły u podstaw złożonego oświadczenia jest konieczność reorganizacji rozgłośni, która jest w stanie likwidacji, a także udokumentowane relacje podwładnych pana Cichonia, którzy zgłaszali uzasadnione zastrzeżenia do sposobu ich traktowania i organizacji pracy" – przekazał "Presserwisowi" Jacek Kaczor, od końca stycznia 2024 roku likwidator Radia Opole. Kaczor zwolnił Cichonia kilka dni po tym, jak objął stanowisko.

Czytaj też: Dziennikarze apelują o pozostawienie na stanowiskach szefów Radia dla Ciebie

Tomasz Cichoń w Radiu Opole pracował 22 lata. Od września 2022 roku był redaktorem naczelnym rozgłośni. Funkcję zaczął pełnić po tym, jak prezesem stacji został Piotr Wojtowicz (stracił stanowisko po postawieniu radia w stan likwidacji). Cichoń pracował jako reporter, serwisant i autor audycji.

Nowa redaktorka naczelna Radia Opole Aneta Skomorowska-Kobza wcześniej pracowała w redakcji publicystyki rozgłośni. Była gospodynią porannych rozmów. Razem z Magdaleną Ogórek prowadziła audycję "Polityczny obraz tygodnia".

Radio Opole ma zakończyć 2023 rok z ponad 1,5 mln zł zysku, podczas gdy w 2022 roku zanotowało blisko 2 mln zł straty.

Czytaj też: Polskie Radio wypowiada umowy Instytutowi Pamięci Narodowej oraz Instytutowi Dziedzictwa Myśli Narodowej

***

W związku z materiałem "Radio Opole zmieniło naczelnego. Tomasz Cichoń zwolniony po 22 latach" dostaliśmy z Radia Opole wniosek o opublikowanie sprostowania. Działając w myśl art. 31a prawa prasowego publikujemy je poniżej: 

"W materiale pt. "Radio Opole zmieniło naczelnego. Tomasz Cichoń zwolniony po 22 latach" autorstwa Macieja Kozielskiego nieprawdziwie wskazano, jakoby Pani Redaktor Aneta Skomorowska-Kobza współprowadziła program radiowy z Magdaleną Ogórek. Tym samym przedmiotowy materiał zawiera informacje nieprawdziwe i nieścisłe i w sposób nieuprawniony wprowadza czytelników w błąd, albowiem Pani Redaktor jedynie w sytuacji nieobecności prowadzących program "Publicystyka w Radiu Opole", w którym to Magdalena Ogórek miała 15-to minutowy cykl, zastępowała prowadzących pasmo, co miało miejsce 10 razy w 2023 roku. Ponadto nie było to prowadzenie audycji z Magdaleną Ogórek, a jedynie przywitanie jej na antenie i zagajenie tematów, które red. Ogórek komentowała.

Aneta Skomorowska - Kobza pracuje w Radiu Opole od 16 lat. Zaczynała od praktyk studenckich, po których nawiązała stałą współpracę. Awansowała na kolejne stanowiska od reportera, przez prezentera wiadomości, wydawcę informacji, publicystkę i koordynatorkę redakcji publicystyki.

Jacek Kaczor"

(KOZ, 20.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.