Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 23, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarobki propagandystów TVP w Polskim Radiu. Klarenbach, Rachoń, Kania

Adrian Klarenbach z TVP współpracował z Polskim Radiem 24. Przede wszystkim był dziennikarzem TVP (screen: Tvp.info, fot. Jakub Kamiński/East News, screen: YouTube/Dorota Kania)

Adrian Klarenbach zarobił w Polskim Radiu w 2023 roku łącznie 234 tys. zł. Michał Rachoń, Dorota Kania czy Anna Popek też pobierali ze spółki wynagrodzenie, ale zdecydowanie mniejsze.

Informacje na temat zarobków współpracowników publicznego radia udostępniło "Presserwisowi" Polskie Radio w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 2 stycznia.

Adrian Klarenbach w Polskim Radiu 24 prowadził raz w tygodniu rozmowy w poranku i przedpołudniowym paśmie, a także codziennie dwa wydania "Rozmowy PR24". Za tę współpracę zainkasował 234 tys. zł brutto przez cały zeszły rok, choć na koniec kampanii wyborczej zniknął z anteny i wrócił po wyborach.

Czytaj też: Polskie Radio pyta związki o odwołanych dyrektorów. Procedura przed zwolnieniem

Michał Rachoń za prowadzenie przedpołudniowego pasma w Polskim Radiu 24 zarobił 76,9 tys. zł.

Dorota Kania, która raz w tygodniu była gospodynią wywiadów w poranku Polskiego Radia 24, otrzymała 65,7 tys. zł.

Annie Popek audycje w radiowej Trójce i Polskim Radiu 24 przyniosły łącznie 50 tys. zł.

Z kolei do Bartłomieja Graczaka, który w wakacje zakończył współpracę z Polskim Radiem, za rozmowy w Programie III trafiło 23,6 tys. zł.

Adrian Klarenbach, Michał Rachoń, Dorota Kania i Anna Popek zniknęli z anteny Polskiego Radia po zmianie władz w spółce. Dla wszystkich praca w radiu stanowiła zajęcie dodatkowe. Najlepszym przykładem jest Dorota Kania – jest bowiem przede wszystkim członkinią zarządu i redaktorką naczelną spółki medialnej Polska Press (należącej do Orlenu). Michał Rachoń i Adrian Klarenbach zarabiali przede wszystkim w TVP.

Czytaj też: TVP zapowiada kroki prawne wobec Michała Adamczyka, który skończył okupację. Co mu grozi?

Przypomnijmy, że – jak podawaliśmy w "Presserwisie" w połowie 2023 roku – z danych za rok 2022 wynika, że średnia miesięczna płaca brutto w Polskim Radiu wynosiła 9,4 tys. zł brutto.

Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio 18,3 tys. zł, kadra kierownicza niższego szczebla – 11,3 tys. zł. Z kolei średnia płaca dziennikarzy to było 12,5 tys. zł.

W Polskim Radiu na koniec 2022 roku pracowało 1289 osób, spółka zatrudniała 508 dziennikarzy. "Zmniejszenie się stanu zatrudnienia było spowodowane optymalizacją zatrudnienia dostosowaną do możliwości finansowych Polskiego Radia SA" – podano wtedy w sprawozdaniu.

Czytaj też: Rozmowa z anonimowym informatykiem o ps. Flash_vikop, który analizował propagandę TVP. "Kamykami w dinozaury"

(KOZ, 23.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.