Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 22, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska miała dobry trzeci kwartał - głównie dzięki turystyce

"Chcemy, aby nasz rozwijający się za granicą biznes turystyczny był kołem zamachowym dla zagranicznej działalności reklamowej" - powiedział prezes spółki Jacek Świderski. (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Holding w trzecim kwartale 2023 roku miała 71,7 mln zł zysku netto - o 41 proc. więcej, niż rok wcześniej. Wpływ na dużą poprawę wyniku miał niemal trzykrotny wzrost zysków w segmencie turystyki.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy WP wyniosły w trzecim kwartale 405,3 mln zł (wzrost o 49,6 proc.), a zysk operacyjny 109,6 mln zł (wzrost o 65 proc.). Wynik EBITDA sięgnął 146,27 mln zł (wzrost o 63,8 proc.).

"Największy wpływ na wyniki miał niemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki" - napisano w komunikacie zarządu poświęconym wynikom finansowym spółki.

Przychody Grupy WP ze sprzedaży w segmencie mediów wzrosły rok do roku o 21 proc. - do 165 mln zł, a turystyki - o 144 proc., do 186 mln zł. Pierwszy raz w historii holdingu przychody segmentu turystyki były wyższe od osiągniętych w segmencie mediów. To głównie za sprawą wzrostu sprzedaży zagranicznych wyjazdów za pośrednictwem Wakacje.pl i uwzględnienia przychodów przejętej równo rok temu Grupy Szallas, do której należy platforma do rezerwacji noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.

"Chcemy, aby nasz rozwijający się za granicą biznes turystyczny był kołem zamachowym dla zagranicznej działalności reklamowej" - powiedział prezes Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

Po trzech kwartałach 2023 roku spółka ma 121,6 mln zł zysku netto (spadek o 15,2 proc.) przy przychodach ze sprzedaży 1,075 mld zł (wzrost o 43 proc.). Zysk EBITDA to 318,64 mln zł (wzrost o 30 proc.).

Dług netto spółki na koniec września wynosił 545,5 mln zł (wzrósł o 128,8 mln zł w porównaniu z końcem czerwca).

Na zamknięciu wtorkowych notowań giełdy w Warszawie akcje WP kosztowały 122,80 zł - o 2 proc. więcej niż sesję wcześniej i o 21,6 proc. więcej niż na początku 2023 roku.

Grupa WP jest właścicielem portalu Wirtualna Polska, serwisu Pilot WP, Audioteki, prowadzi działalność e-commerce w branży turystycznej (Wakacje.pl, Grupa Szallas, Nocowanie.pl) i finansowej (Superauto.pl i Totalmoney.pl).

(GK, 22.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.