Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 31, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie opinii dziennikarzy na temat energetyki jądrowej opublikowane w nowym "Press". Wyniki do pobrania

Z miesiąca na miesiąc będziemy potrzebować większej liczby dziennikarskich ekspertów z obszaru energetyki jądrowej - zauważają specjaliści

Prawdopodobnie nie da się dłużej uciekać od tematyki energetyki jądrowej. Dlatego także dziennikarze muszą gruntownie poznać tę materię, by następnie tłumaczyć ją swoim odbiorcom. Badanie przeprowadzone wśród nich daje pojęcie o ich kompetencjach i oczekiwaniach, pokazuje też, jakie wyzwania stoją przed środowiskiem. Partnerem badania jest Fundacja Four Reasons.

"Wiedza i powstała na jej podstawie refleksja na temat rozwoju krajowej energetyki jądrowej wśród polskich dziennikarzy nie zdążyła się jeszcze upowszechnić ani ugruntować" – piszą eksperci, którzy przeprowadzili i przeanalizowali badanie wśród dziennikarzy.

Wyniki badania w wygodnej formie graficznej można pobrać pod tym linkiem.

Prawie 40 proc. respondentów zadeklarowało, że w swojej pracy zawodowej zajmuje się lub zajmowało tematyką energetyki jądrowej w Polsce, opisując jej różne aspekty i konteksty. To dość duży odsetek. Wynik jednak nie powinien dziwić – wydaje się, że nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o specjalistyczne aspekty energetyki. Atom w Polsce to bowiem także temat polityczny – niemal każdy ważniejszy polityk uznaje za stosowne dorzucić swoje trzy grosze w tej sprawie.

– Proces licencjonowania, dostosowania prawa, a w końcu budowy trwał będzie jeszcze przynajmniej kilka lat, w których nie wolno odpuścić odpowiedzialnej i przemyślanej komunikacji. Zarówno na poziomie politycznym, krajowym, jak i – a może przede wszystkim – na poziomie lokalnym – zauważa Agata Stremecka, prezeska zarządu Fundacji Four Reasons.

To oznacza, że z miesiąca na miesiąc będziemy potrzebować większej liczby dziennikarskich ekspertów z tego obszaru. Jakie inne konkretne wnioski płyną z badania – można dowiedzieć się pod tym linkiem.

Z punktu widzenia metodologicznego badanie przyjęło charakter eksploracji jakościowo-ilościowej (respondenci dobrani z zasobu panelu polskich dziennikarzy, metoda CAWI, próba badawcza n=80), ze wszystkimi wynikającymi z takiego podejścia uwarunkowaniami interpretacyjnymi.

Badanie zrealizował PressInstitute, a jego partnerem była Fundacja Four Reasons. Wyniki w wygodnej formie graficznej można pobrać pod tym linkiem.

(MAT, 31.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.