Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 23, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lokalni wydawcy dziś pozwą Ogólnopolską Grupę Badawczą za wyniki wyborcze

Lokalni wydawcy mieli otrzymać wyniki badań z lokalnych komisji, ale nie otrzymali nic (screen: ogb.pl)

Lokalni wydawcy dziś spotykają się na konsultacjach z prawnikiem i zamierzają pozwać Ogólnopolską Grupę Badawczą do sądu. 15 października OGB miała dostarczyć dane wyborcze z poszczególnych komisji oraz sondaże exit poll. Redakcje, które przystąpiły do projektu, danych się nie doczekały.

Umowy z OGB zawarło 70 redakcji portali lokalnych. W zamian za przekierowanie ruchu internetowego na strony OGB redakcje miały dostać wyniki exit poll ze swoich okręgów wyborczych. Nie dostały. Łukasz Pawłowski, prezes OGB, w rozmowie z "Presserwisem" informuje, że grupa miała 700 ankieterów w 300 punktach w Polsce. To znaczy, że grupa mogła liczyć na dane jedynie z powiatów i to nie wszystkich.

Rekordowa frekwencja utrudniła przeliczanie?

Ponadto OGB przyznała się w rozmowach z wydawcami, że część jej ankieterów opuściła stanowiska pracy jeszcze przed zamknięciem lokali wyborczych.

Czytaj też: "Lokalna sieć wyborcza" OGB nie dostarczyła wyników wyborów. Lokalne portale idą do sądu

Wydawcy portali lokalnych, którzy zawarli umowę z OGB, w poniedziałek chcą skonsultować się z prawnikiem i złożyć w sądzie pozew przeciwko firmie badawczej. Podstawą pozwu jest możliwa utrata zaufania u odbiorców, którym portale obiecywały przedstawić wyniki wyborcze z lokalnych komisji z przeliczaniem, jakie miała zapewniać OGB.

Jednocześnie OGB wystosowała list do lokalnych portali. Usprawiedliwia się historycznie rekordową frekwencją wyborczą, która utrudniła przeliczanie głosów. "Tłumy w lokalach powodowały, że przewodniczący komisji nie pozwalali ankieterom realizować badania pod dachem i wysyłali na kilkustopniowe temperatury (część ankieterów rezygnowała). Duża frekwencja i tłumy powodowały, że ankieterom nie udawało się zachować częstotliwości przeprowadzania ankiet np. co 8 osoba (badanie w ten sposób stawało się nielosowe). Ankieterzy pracujący na zewnątrz mieli większy problem z namówieniem do przeprowadzenia ankiety na dworze (większa liczba odmów). Większa frekwencja powodowała, że ankieterom szybciej kończyły się ankiety papierowe, co zakłócało próbę" – tłumaczy w mailu przesłanym wydawcom Łukasz Pawłowski. W kolejnym akapicie przyznaje, że jego OGB nie poradziła sobie nie tylko z badaniami exit poll, ale również z przeliczaniem wyników wyborów.

Z oferty badań OGB skorzystało 70 niezależnych portali lokalnych. Żaden z nich nie otrzymał danych wyborczych, jakie miały zapewnić badania OGB.

Czytaj też: Kaczyński pierwszy raz po wyborach o pracownikach TVP: „Będą mieli zatrudnienie”

(PAR, 23.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.