Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 15, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fundacja Przekrój w 2022 roku była na plusie. Ale i tak "Przekrój" będzie już tylko rocznikiem

W 2021 roku Fundacja Przekrój uzyskała status organizacji pożytku publicznego i w 2022 roku osiągnęła 7,8 mln zł przychodów. Jeszcze w 2022 roku fundacja decyzją organów fundacji zrezygnowała z tego statusu (fot. materiały prasowe)

Fundacja Przekrój, wydawca kwartalnika "Przekrój", w 2022 roku miała 16,3 mln zł przychodów i 4 mln zł zysku netto.

Ze sprawozdania fundacji złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że jej przychody w porównaniu z 2021 rokiem wzrosły o 55,6 proc.

Ze sprzedaży produktów fundacja uzyskała 2,9 mln zł, czyli o 31,1 proc. więcej, niż rok wcześniej. Z działalności statutowej, czyli z darowizn, pochodziło 12,5 mln zł przychodów (wzrost o 66,8 proc.).

Czytaj też: Ingerencje w teksty i komisarze polityczni - HFHR przedstawiła raport o Polska Press

Koszty działalności operacyjnej Fundacji Przekrój były wyższe o 15,8 proc. i wyniosły 12,2 mln zł. Na wynagrodzenia wydano 5,1 mln zł (o 17,3 proc. więcej). Koszty druku i składu urosły o 79,4 proc. – do 1,3 mln zł.

W 2021 roku Fundacja Przekrój uzyskała status organizacji pożytku publicznego i w 2022 roku osiągnęła 7,8 mln zł przychodów. Jeszcze w 2022 roku fundacja decyzją organów fundacji zrezygnowała z tego statusu.

Fundacja Przekrój zakończyła 2022 rok z 4 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2021 roku miała 354 tys. zł straty.

Z końcem 2023 roku kwartalnik "Przekrój" stanie się rocznikiem. Wydawca tłumaczy to "bardzo wysokimi i wciąż rosnącymi kosztami działalności wydawniczej".

Czytaj też: Powstaje Dom Dziennikarzy Polsko-Chińskich. "Zagrożenie dla bezpieczeństwa przestrzeni informacyjnej RP"

(KOZ, 15.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.