Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 30, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średnie wynagrodzenie w Polskim Radiu wzrosło w 2022 roku o prawie 6 proc.

Średnie wynagrodzenie w Polskim Radiu wynosiło 9,4 tys. zł brutto, podczas gdy w 2021 roku – 8,9 tys. zł (fot. Piotr Molęcki/East News)

W 2022 roku średnia miesięczna płaca brutto w Polskim Radiu wzrosła o 5,8 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. W spółce pracowało o 2,3 proc. mniej osób niż rok wcześniej.

Polskie Radio w sprawozdaniu z działalności zamieszczonym w Krajowym Rejestrze Sądowym podało, że średnie wynagrodzenie w spółce wynosiło 9,4 tys. zł brutto, podczas gdy w 2021 roku – 8,9 tys. zł.

Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio 18,3 tys. zł (wzrost o 4,7 proc.), kadra kierownicza niższego szczebla – 11,3 tys. zł (wzrost o 4,7 proc.). Z kolei średnia płaca dziennikarzy to było 12,5 tys. zł (wzrost o 6,8 proc.).

Czytaj też: Michał Dworczyk miał proponować kupno Onetu. Teraz grozi Andrzejowi Stankiewiczowi procesem

W Polskim Radiu na koniec 2022 roku pracowało 1289 osób, tj. o 31 mniej, niż na koniec 2021 roku (spadek o 2,3 proc.). Spółka zatrudniała 508 dziennikarzy (o jednego więcej, niż rok wcześniej).

"Zmniejszenie się stanu zatrudnienia było spowodowane optymalizacją zatrudnienia dostosowaną do możliwości finansowych Polskiego Radia SA" – podano w sprawozdaniu.

W 2022 roku Polskie Radio miało 317,8 mln zł przychodów (spadek o 10,3 proc. względem 2021 roku). Wpływy z abonamentu i rekompensaty zapewniły spółce 252,9 mln zł (o 11,5 proc. mniej, niż rok wcześniej).

Przychody agencji reklamy spółki ze sprzedaży wyniosły 31,8 mln zł i były o 23,2 proc. niższe niż rok wcześniej. W strukturze wpływów reklamowych udział klientów bezpośrednich zmniejszył się z 70 proc. w 2021 roku do 66 proc. w 2022. Z 30 proc. do 34 proc. wzrósł udział klientów agencyjnych, czyli agencji mediowych i agencji reklamowych.

Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play w dziale sportu, a także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad

(KOZ, 30.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.