Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Czerwiec 16, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TikTok to najszybciej rozwijająca się sieć społecznościowa. Raport Reuters Institute

TikTok stał się źródłem informacji bardziej pożądanym niż klasyczne strony internetowe (fot. Solen Feyissa/Unsplash.com)

Liczba osób na całym świecie, które w pierwszej kolejności uzyskują dostęp do wiadomości za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji od 2018 roku spadła o 10 punktów procentowych. Młodsze grupy wolą sięgać do mediów społecznościowych, wyszukiwarki lub agregatorów mobilnych – tak wynika z corocznego Digital News Report sporządzonego przez Reuters Institute for Study.

Na platformach takich jak TikTok, Instagram i Snapchat odbiorcy zwracają większą uwagę na celebrytów, osoby wpływowe i osobistości mediów społecznościowych niż na dziennikarzy.

Młodzi wolą algorytmy

Jak wynika z raportu, TikTok to najszybciej rozwijająca się sieć społecznościowa, z której korzysta 20 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat w celu uzyskania wiadomości. Stanowi to wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z zeszłym rokiem. Mniej niż połowa respondentów wyraziła duże zainteresowanie wiadomościami.

Czytaj też: Fox News nazywa Bidena "niedoszłym dyktatorem" i jako jedyna stacja transmituje przemówienie Trumpa

"Nie ma uzasadnionych podstaw, by oczekiwać, że osoby urodzone w latach 2000 nagle zaczną preferować staroświeckie strony internetowe. Nie mówiąc już o mediach drukowanych" – stwierdził dyrektor Instytutu Reutera Rasmus Nielsen w raporcie, który opiera się na na podstawie ankiety internetowej przeprowadzonej wśród ok. 94 tys. osób dorosłych na 46 rynkach, z największym naciskiem na Stany Zjednoczone.

Mniej niż jedna trzecia respondentów ankiety stwierdziła, że wybranie dla nich historii na podstawie ich wcześniejszej konsumpcji treści to dobry sposób na otrzymywanie wiadomości, co stanowi sześciopunktowy spadek w porównaniu z 2016 r., kiedy ankieta zadała to pytanie po raz ostatni. Odbiorcy wolą, by zestaw podsuwanych im wiadomości był dobierany przez algorytmy, a nie przez redaktorów lub dziennikarzy.

Kłopot z identyfikowaniem fałszywych wiadomości

Zaufanie do wiadomości spadło w ciągu ostatniego roku o 2 punkty procentowe, cofając zyski osiągnięte w wielu krajach u szczytu pandemii koronawirusa. Średnio 40 proc. odbiorców mówi, że ufa większości wiadomości.

Czytaj też: Akcje Netflixa w ciągu pół roku wzrosły o ponad 36 proc.

56 proc. osób twierdzi, że martwi się kłopotem z rozróżnianiem prawdziwych i fałszywych wiadomości w internecie. To o 2 punkty procentowe więcej niż w zeszłym roku. 48 proc. osób deklaruje, że są bardzo zainteresowane wiadomościami. W 2017 r. było to 63 proc.

Reuters Institute for the Study of Journalism jest finansowany przez Thomson Reuters Foundation, filantropijne ramię Thomson Reuters.

Czytaj też: Instytut Reutera: W Polsce zaufanie do newsów ma 42 proc. ankietowanych. RMF na czele rankingu

(MAC, 16.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.