Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 10, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Globalne przychody serwisów streamingowych sięgną 95,3 mld dol.

„Wojny strumieniowe” między gigantami medialnymi Netflix, Apple, Amazon i Hulu spowodowały, że wydatki gotówkowe branży medialnej na treści osiągnęły rekordowy poziom (fot. Nicolas J Leclercq/Unsplash.com)

Według danych przedstawionych przez OnlyAccounts.io globalne przychody z transmisji strumieniowych opartych na subskrypcji mają w 2023 roku osiągnąć 95,3 mld dol. To o 18 proc. więcej, niż w ubiegłym roku. Przewiduje się, że liczba ta wzrośnie o kolejne 73 proc. w ciągu najbliższych czterech lat, osiągając poziom 137 mld dol. w roku w 2027.

W ciągu zaledwie pięciu lat liczba osób korzystających z serwisów streamingowych opartych na subskrypcji prawie się podwoiła, skacząc z 610 mld w 2017 roku do 1,16 mld w zeszłym roku.

Według Statista Market Insights globalne przychody z transmisji strumieniowej opartej na subskrypcji wzrosły prawie trzykrotnie od 2017 roku, osiągając poziom 80 mld dol. w 2022.

Czytaj też: Robert de Niro może nie zadebiutować w serialu Netflixa. Powodem strajk scenarzystów

Badanie Statista wykazało, że prawie 65 proc. całkowitych przychodów ze SvoD pochodzi tylko z trzech krajów. Stany Zjednoczone, jako największy rynek na świecie, wygenerują w tym roku 39,2 mld dol. przychodów i będą nadal rosły na poziomie 8,6 proc. w latach 2023-2027, co przełoży się na przewidywany wolumen rynku na poziomie 54,6 mld dol.

Jako drugi co do wielkości rynek chiński odnotuje w tym okresie średnią stopę wzrostu na poziomie 10,1 proc., a przychody ze SvoD wzrosną z 19,4 mld dol. do 28,5 mld dol. Kolejne miejsce zajmuje Wielka Brytania z prawie 5,5 mld dol. przychodów do 2027 roku i czteroletnim wzrostem na poziomie 8,9 proc.

Press

Do 2027 roku globalne przychody serwisów streamingowych mają dojść do 137 mld dol. (screen: Broadbandtnews.com)

„Wojny strumieniowe” między gigantami medialnymi Netflix, Apple, Amazon i Hulu spowodowały, że wydatki gotówkowe branży medialnej na treści osiągnęły rekordowy poziom. W ciągu ostatnich pięciu lat firmy medialne wydały prawie 445 mld dol. na treści wideo, a wszystko to w wyścigu o zwiększenie oglądalności.

Czytaj też: Spotify zwolni 200 osób z działu podcastów. "Trudna, ale konieczna decyzja"

Według najnowszych prognoz Statista z maja, ok. 1,3 mld widzów na całym świecie będzie oglądać filmy SvoD w tym roku (1,16 mld w 2022), z Wielką Brytanią, Chinami i USA jako trzema największymi rynkami. Na tych rozwiniętych rynkach cyfrowych konsumenci nadal odchodzą od tradycyjnej płatnej telewizji na rzecz bardziej elastycznych, przystępnych cenowo i ekspansywnych formatów wideo.

Statista przewiduje, że liczba użytkowników będzie nadal rosła w kolejnych latach i osiągnie 1,5 mld w 2025 roku. Przewiduje się, że do 2027 roku liczba ta wzrośnie o kolejne 9 proc. i osiągnie 1,64 mld na całym świecie.

Czytaj też: Netflix wprowadził w Polsce opłatę za współdzielenie konta. Podano cenę

(MAC, 10.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.