Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 24, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Deloitte: z pirackich serwisów wideo korzysta 43 proc. oglądających wideo w sieci

Deloitte Polska podaje, że łączna wartość konsumpcji utworów audiowizualnych z nielegalnych źródeł wynosi ok. 7,36 mld zł (fot. Pexels.com)

Przychody pirackich serwisów wideo w 2023 roku mogą wynieść 355 mln zł - wynika z szacunków firmy Deloitte Polska, zaprezentowanych podczas konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Sopocie.

Jak wyjaśnia Deloitte Polska, ze względu na znaczący wzrost odwiedzin serwisów pirackich, wynikający ze wzrostu konsumpcji treści wideo przez internautów, odnotowano znaczący wzrost szacowanych przychodów serwisów pirackich (z 263 mln zł w 2016 roku do 355 mln zł w 2023 roku) pomimo spadku liczby użytkowników korzystających z nielegalnych serwisów (spadek z 8,2 mln w 2016 roku do 7,3 mln w 2023 roku). Dodatkowo zaś grono użytkowników płacących za nielegalne wideo zmniejszyło się z 1,4 mln do 1 mln. Miesięcznie wydają oni średnio 30 zł na pirackie transmisje i 27 zł - na pirackie treści VoD.

Według danych przedstawionych przez firmę z pirackich serwisów wideo korzysta 43 proc.  internautów oglądających treści wideo w sieci. Serwisy pirackie notują średnio 129,3 mln wejść z Polski miesięcznie.

Zobacz także: Wojciech Grzędziński autorem Zdjęcia roku w Grand Press Photo 2023

Deloitte Polska podaje, że łączna wartość konsumpcji utworów audiowizualnych z nielegalnych źródeł wynosi ok. 7,36 mld zł. Maksymalnie branża mogłaby odzyskać 2,85 mld zł strat. Natomiast najbardziej prawdopodobny zakres strat możliwych do odzyskania według danych przedstawionych przez firmę na konferencji to między 628 mln zł a 653 mln zł.

(KOZ, 24.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.