Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 24, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Platforma DAI od GPW ma ruszyć w przyszłym roku, jej roczne przychody mogą wynieść nawet 660 mln zł

Dzięki dynamicznej podmianie reklam można kierować do widzów w jednym czasie różny przekaz reklamowy, np. zróżnicowany terytorialnie (fot. Pixabay.com)

Platforma DAI (do dynamicznej podmiany reklam w kanałach telewizyjnych), przygotowywana przez spółkę Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, jest w fazie testów, a za rok ma już funkcjonować w pełnym wymiarze. Jej roczne przychody po 3-4 latach mogą wynieść 600-660 mln zł.

Paweł Laskowski, prezes zarządu GPW DAI, podczas konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Sopocie zapowiedział, że spółka przez najbliższe pół roku wspólnie z operatorami będzie testowała narzędzia DAI. - GPW jest instytucją zaufania publicznego i tylko tak da się zintegrować rynek i zbudować zasięg platformy DAI. Jesteśmy transparentni i jednakowo zdystansowani do wszystkich uczestników rynku mediowego - stwierdził.

Bogusław Pruszkowski, menedżer ds. kontroli jakości sieci w Vectrze, dodał, że kluczowe dla operatorów, którzy będą wdrażać to rozwiązanie na swoich dekoderach, są kwestie prawne i to od regulatorów zależy przyszłość projektu dynamicznej podmiany reklam. - GPW wspólnie z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Urzędem Kontroli Elektronicznej mogą wypracować standard dla rynku DAI - stwierdził.

Zobacz także: Wojciech Grzędziński autorem Zdjęcia roku w Grand Press Photo 2023

Ekspert rynku mediów Marcin Grabowski dodał, że potrzebne jest m.in. stanowisko UKE w sprawie tajemnicy telekomunikacyjnej. Jak dodał, roczne przychody po 3-4 latach funkcjonowania platformy powinny wynieść 600-660 mln zł.

Paweł Laskowski z DAI GPW ocenił: - Za rok o tej porze DAI będzie działał z korzyścią dla całego rynku telewizyjnego. Jestem tego pewien.

Własne rozwiązania reklamy adresowalnej, od jesieni 2022, stosuje już TVN Warner Bros. Discovery, za pośrednictwem m.in. naziemnej telewizji hybrydowej. Już w 2020 roku DAI pojawił się w streamie Player.pl, a np. w 2021 roku udostępniono geolokalizację kampanii promocyjnej akcji antysmogowej w pasmach autopromocyjnych TVN i TTV.

Dzięki dynamicznej podmianie reklam można kierować do widzów w jednym czasie różny przekaz reklamowy, np. zróżnicowany terytorialnie.

(MNIE, 24.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.