Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 29, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2022 roku Google usunął ponad 5,2 mld reklam. 17 mln było o wojnie w Ukrainie

Google od pocztku wojny podjął działania mające na celu zakazanie reklam popierających rosyjską inwazję (fot. Pixabay.com)

Google opublikował coroczny Ads Safety Report, w którym poinformował, że w 2022 roku  zablokował 5,2 miliarda reklam - o niemal 2 miliardy więcej niż w poprzednim roku. Dodatkowo ograniczył zasięg kolejnych 4,3 miliarda reklam i zawiesił ponad 6,7 miliona kont reklamodawców.

Spółka poinformowała, że najczęściej blokowanymi reklamami były te naruszające zasady dotyczące celowego wprowadzenia w błąd, politykę usług finansowych lub zawierały nieodpowiednie treści, np. mowę nienawiści, podżeganie do przemocy, negowanie zmian klimatu czy promocję niebezpiecznych produktów i usług. W 2022 roku usunięto lub zablokowano m.in. 165 mln reklam, które celowo wprowadzały użytkowników w błąd.  Google wymienił wśród nich m.in. ukierunkowaną kampanię oszustów, polegająca na rozprzestrzenianiu złośliwego oprogramowania poprzez podszywanie się pod popularne marki oprogramowania.

Czytaj też: Portal i.pl po pół roku ma prawie 7 mln użytkowników. Analiza ruchu studzi optymizm

W ostatnich latach szczególnie ważne było także zwalczaniu dezinformacji i nierzetelnych komunikatów (tzw. fake newsów), zwłaszcza w zakresie zdrowia (w tym na temat szczepień przeciw Covid19) lub zmian klimatu. W 2022 roku Google zablokował ponad 24 miliony nieodpowiednich reklam z tym związanych na ponad 300 tysiącach stron wydawców. Ponadto zablokowanych i usuniętych zostało ponad 52,5 miliona reklam zawierających nieodpowiednie treści, w tym mowę nienawiści, przemoc i szkodliwe twierdzenia na temat zdrowia oraz 25,6 miliona reklam dotyczących niebezpiecznych produktów lub usług, takich jak broń i materiały wybuchowe.

Od początku inwazji rosyjskiej Google zablokował ponad 17 milionów reklam w ramach polityki dotyczącej wydarzeń "o charakterze wrażliwym". Usunięto również reklamy pochodzące z ponad 275 stron internetowych finansowanych przez państwo rosyjskie. Google podkreślił, że od początku wojny podjęto działania mające na celu zakazanie reklam, które wykorzystują albo popierają rosyjską inwazję.

(KAP, 29.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.