Nowy miesięcznik popularnonaukowy w sprzedaży od 7 kwietnia
10.01.2007, 09:27
”21 wiek” to nazwa miesięcznika popularnonaukowego, który pojawi się w portfolio firmy Amconex – wydawcy zamkniętego w grudniu ”Stylowego Domu”.
Stałe działy magazynu to m.in.: geologia, geografia, medycyna, energetyka z elektroniką, klimatologia z meteorologią, astronomia i kosmos, zoologia, botanika i psychologia. Pismo trafi do kiosków 7 kwietnia w nakładzie 50 tys. egz. Jego objętość to 108 stron, z czego osiem stanowi wydany na ekologicznym papierze dodatek poświęcony konkretnemu tematowi (w pierwszym numerze dotyczyć ma wypraw górskich i polarnych). Promocyjna cena miesięcznika – 5,90 zł obowiązuje do końca tego roku. Redaktorem naczelnym nowego pisma został Tomasz Charążka, były naczelny ”Stylowego Domu”. Zespół redakcyjny składa się z ośmiu osób. Przygotowano już cennik reklamowy: cała strona kosztuje 15 tys. zł (lewa lub prawa), rozkładówka – 25,5 tys. zł, czwarta okładka – 20 tys. zł, druga – 18 tys. zł, a trzecia – 16,5 tys. zł (ceny netto, bez rabatów). Magazyn skierowany jest do osób z wykształceniem średnim i wyższym, w wieku 20-45 lat, mieszkańców średnich i dużych miast, osiągających dochody na poziomie średniej krajowej i powyżej. Około 24 marca rozpocznie się kampania w telewizji (Discovery Channel, Animal Planet, TVN 24), a od końca marca w prasie (wrzutka ze skrótem zawartości pierwszego numeru w jednym z ogólnopolskich dzienników). Promocja obejmie też punkty sprzedaży prasy (saloniki HDS). Za kreację spotu odpowiada węgierski oddział wydawnictwa RF Hobby, będącego spółką matką firmy Amconex. Czas antenowy zakupi dom mediowy (obecnie trwają negocjacje). ”21 wiek” chce konkurować z takimi miesięcznikami, jak: ”Focus” (G+J Polska), którego średnia sprzedaż ogółem po trzech kwartałach ub.r. wyniosła 117 014 egz., ”Wiedza i Życie” (Prószyński Media) – 39 268 egz. oraz ”Świat Nauki” (Prószyński Media) – 20 250 egz.(AW, 10.01.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










