Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 16, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Olechowski, Pereira i Tulicki poskarżyli się europosłom z EKR na hejt i Donalda Tuska

W spotkaniu wziął udział m.in. dyrektor TAI Jarosław Olechowski (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Szefowie TAI i TVP.info przekonywali europosłów z Grupy Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (EKR), że są ofiarami "ogromnej fali hejtu sterowanego politycznie" i że wolności mediów w Polsce zagraża opozycja. – To manewr wyprzedzający. Partia rządząca spodziewa się, że władze UE zajmą się problemem ograniczania wolności mediów w Polsce przez stronę rządową, więc formułują przekaz, który ma utrudnić ocenę sytuacji – komentuje prof. Krystyna Doktorowicz, medioznawczyni z Uniwersytetu Śląskiego.

Na wtorkowe spotkanie z europosłami z EKR (do grupy tej należą eurodeputowani Prawa i Sprawiedliwości) polecieli: szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski, szef portalu TVP.info Samuel Pereira oraz Marcin Tulicki z redakcji "Wiadomości".

Jarosław Olechowski opowiadał europejskim konserwatystom o centralnie sterowanej politycznie ogromnej fali hejtu, z jaką mają mierzyć się dziennikarze TVP. Samuel Pereira zajął się TVN. Mówił, że to telewizja „bardzo mocno skoncentrowana na obronie swoich interesów, nawet kosztem działań antyeuropejskich", dla której „ważne są europejskie standardy głównie wtedy, gdy w PE przyjmowane są rezolucje przeciwko Polsce”. Z kolei Marcin Tulicki skarżył się, że został pozwany przez Donalda Tuska, lidera Platformy Obywatelskiej, w związku z jego materiałem "Nasz człowiek w Warszawie". Jego zdaniem pozew z żądaniem przeprosin ma wywołać efekt mrożący.

Podczas spotkania pracownikom TVP wtórowali europosłowie ze Zjednoczonej Prawicy,  m.in. Dominik Tarczyński.

- PiS zdecydował się na działania wyprzedzające, które w założeniu mają utrudnić ocenę w sytuacji nasilenia agresywnej propagandy w mediach publicznych w związku z nadchodzącymi wyborami parlamentarnymi - mówi prof. Krystyna Doktorowicz.

Zdaniem medioznawczyni z Uniwersytetu Śląskiego na spotkanie do Parlamentu Europejskiego pojechali pracownicy mediów rządowych, a nie dziennikarze. – W skład tej delegacji weszły osoby, które realizują cele wskazane przez ich politycznych mocodawców. Ostentacyjnie łamią podstawowe standardy dziennikarskie, produkując lub zlecając produkcję materiałów realizowanych pod z góry sformułowaną tezę, często nacechowanych negatywnymi emocjami lub nienawiścią – dodaje Doktorowicz.

Medioznawczyni przypomina tragiczne zdarzenia, do których – w jej ocenie - przyczyniły się media publiczne. – Przed zamachem na życie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza media publiczne zamieściły o nim 1,8 tys. wzmianek o negatywnym charakterze. Ostatnio doszło do tragedii w rodzinie posłanki PO Magdaleny Filiks, co miało związek z działaniami Polskiego Radia Szczecin i TVP Info, które wbrew wszelkim zasadom ujawniły wrażliwe dane osobowe. Media publiczne stały się ściekiem pełnym hejtu. To przewrotne, że o hejt oskarżają opozycję i media niezależne od władzy – podsumowuje profesorka Uniwersytetu Śląskiego.

(JF, 16.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.