Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 01, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda Media Polska sprzedaje Wydawnictwo Słowne. Bo stawiają na digital

Burda Media Polska przed dwoma laty informowała o wdrożeniu dla Wydawnictwa Słownego nowej strategii rozwoju, co - jak się okazuje - zmierzało do zmiany właściciela (fot. Pixabay.com)

Burda Media Polska prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży Wydawnictwa Słownego, które ma w portfolio m.in. literaturę obyczajową, kryminały oraz książki dla dzieci i młodzieży. "Presserwis" ustalił, że wszyscy pracownicy Wydawnictwa Słownego dostali już wypowiedzenia.

- Dowiedzieliśmy się o decyzjach dotyczących wydawnictwa z dnia na dzień. Niektórzy musieli szybko szukać pracy. Z racji krótkiego stażu w firmie mieli krótki okres wypowiedzenia - mówi nam anonimowo jedna z osób, która rozstała się z wydawnictwem. Jak twierdzi, o decyzjach dotyczących Wydawnictwa Słownego nie zostali oficjalnie poinformowani autorzy książek.

 

Burda nie chce informować, na jakim etapie są rozmowy dotyczące sprzedaży i czy rzeczywiście wszyscy dotychczasowi pracownicy Wydawnictwa Słownego zostali zwolnieni. - Przez wzgląd na trwające obecnie rozmowy transakcyjne nie skomentujemy zapytań - odpowiada "Presserwisowi” Małgorzata Górska, pełniąca funkcję people culture & communication director. Nie są też znane nazwy ewentualnych kontrahentów.

Czytaj też: Sylwia Czubkowska odchodzi ze Spider's Web. „Wakacje od dziennikarstwa”

Zwolnienia, o których firma nie chce informować, zbiegły się w czasie z ostatnimi premierami książek. W zakładce Zapowiedzi nadal wiszą wyeksponowane tytuły, które miały premierę właśnie w listopadzie ub.r. W zakładce Wydarzenia ostatnie artykuły opublikowano w czerwcu ub.r. Tytuły wydawnictwa promowane były jeszcze w lutym na jego profilu facebookowym - ostatni post jest z 20 lutego.

 

Wydawnictwo Słowne jeszcze do kwietnia 2021 roku funkcjonowało pod nazwą Burda Książki. Jak tłumaczono wówczas, rebranding "związany jest z wdrożeniem nowej strategii rozwoju, która polega na poszerzeniu naszego portfolio, m.in. o literaturę faktu i literaturę dla dzieci. Będziemy pracować na rzecz rozwoju potencjału książek naszych obecnych autorów, zapraszając do współpracy kolejnych twórców” - informował zarząd Burdy, wprowadzając jednocześnie trzy nowe imprinty: Słowne z uczuciem (markę skierowaną do wielbicieli powieści obyczajowych i romansów); Słowne mroczne (oferującą thrillery i kryminały) oraz Słowne młode (wydającą tytuły dla dzieci i młodzieży).

 

Plany dotyczące sprzedaży Wydawnictwa Słownego to kolejny ruch Burdy Media Polska, która stawia coraz mocniej na digital. W ubiegłym roku koncern zamknął około 20 tytułów prasowych, w tym m.in. "Claudię", "Dobre Rady” i "Party”. W portfolio pozostały tylko magazyny wspierające rozwój produktów digitalowych, tj. "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "Viva!" i "National Geographic" - informowała spółka w komunikacie w piątek 28 października ub.r.

 

Wydawnictwo Słowne, a niegdyś Burda Książki, funkcjonuje na polskim rynku od ponad 20 lat. Na swojej stronie internetowej pisze: "Jesteśmy jednym z liderów na polskim rynku wydawniczym".

(MZD, 01.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.