TVN poprawił wyniki w 2006 roku
Wprawdzie TVN wyprzedził Polsat pod względem udziału w rynku w 2006 roku, ale – jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research – w najistotniejszej dla reklamodawców grupie 16-49 lat pozostaje na czwartym miejscu. Mimo to jest jedyną stacją ogólnopolską, która zwiększyła udział w rynku w porównaniu z 2005 rokiem.
Liderem rynku pozostała TVP 1, której udział nieznacznie zmalał z 24,61 proc. do 24,04 proc. Za nią uplasowały się: TVP 2 – 20,07 proc. (21,74 proc. w 2005 roku), TVN – 16,74 proc. (wzrost z 15,02 proc.) i Polsat - 16,10 proc. (z 16,74 proc.). Do 4,79 proc. zmniejszył się udział TVP 3 (w 2005 roku miał 4,93 proc.). Na szóstym miejscu pomimo spadku utrzymała się TV 4 – 2,07 proc. (2,24 proc. w 2005 roku). Dalej były: TVN 24 – 1,99 proc. (wzrost z 1,22 proc.) i TVN Siedem – 1,40 proc. (z 1,59 proc.). TV Puls utrzymała udział na poziomie 0,41 proc. (18. miejsce), a TVN Style odnotował spory wzrost – z 0,09 proc. do 0,31 proc. (22. miejsce). W grupie komercyjnej 16-49 lat również dominowała TVP 1 – 21,21 proc. (z 21,90 proc. w 2005), druga była TVP 2 – 18,93 proc. (spadek z 20,09 proc.), trzeci Polsat – 18,74 proc. (spadek z 19,36 proc.), a czwarty TVN, którego udział wzrósł z 16,61 proc. do 18,20 proc. Natomiast grudniowe wyniki stacji ogólnopolskich kształtowały się następująco: TVP 1 miała w grudniu 2006 roku średnio 1,6 mln widzów i 23,95 proc. udziału w rynku, druga była TVP 2 – 1,3 mln i 19,72 proc., trzeci TVN – 1,13 mln i 16,75 proc., czwarty Polsat – 1,11 mln i 16,45 proc. Z kolei w grupie komercyjnej sytuacja była znacznie korzystniejsza dla Polsatu: z udziałem w rynku 18,86 proc. był drugi za Jedynką (21,11 proc.). Dalej znalazły się TVN (18,75 proc.) i Dwójka (18,23 proc.).(RUT, 03.01.2007)










