Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Życie po Orlenie. "Zawsze Pomorze" świętuje urodziny. "Kto za nami stoi? Nikt"

"Zawsze Pomorze" stworzyli dziennikarze, którzy odeszli z "Dziennika Bałtyckiego" po jego przejęciu przez Orlen (fot: Zawsze Pomorze/Karol Makurat/mat. pras.)

Tygodnik "Zawsze Pomorze" świętuje pierwszy rok działalności. 1 grudnia ruszył portal a 3. ukazał się pierwszy numer drukowanej gazety. Tytuł tworzą dziennikarze, którzy odeszli z przejętego przez Orlen "Dziennika Bałtyckiego".

Tygodnik "Zawsze Pomorze" został stworzony przez dziennikarzy, którzy odeszli z "Dziennika Bałtyckiego" po jego przejęciu przez Orlen. Najpierw stworzyli portal, a potem wydanie papierowe. Autorem layoutu i kolejnych okładek tygodnika jest Krzysztof Ignatowicz, nagradzany za swoje prace w konkursach Grand Front.

"Jesteśmy przekonani, że nie od polityków, ale właśnie od Was – od Czytelników zależy, czy nasz tytuł przetrwa, czy nie. To Wy kupując wydanie drukowane, czytając teksty w portalu, komentując, zachęcając innych i wspierając nas finansowo, dajecie nam siłę do działania" - napisał w artykule wstępnym pierwszego po roku wydania tygodnika jego redaktor naczelny, Mariusz Szmidka.

I dodał: "W tym bardzo trudnym dla nas roku budowania pozycji "Zawsze Pomorze" – w Waszym imieniu - wiele razy wskazywaliśmy na błędy sprawujących władzę. Robiliśmy to, bo kontrolowanie władzy, obok informowania, edukowania i integrowania różnych pomorskich środowisk jest podstawową misją mediów. "Zawsze Pomorze" tworzą dziennikarze, którzy tym projektem wyrażają swoją niezgodę na wejście polityki do mediów i przejęcie przez Spółkę Skarbu Państwa – PKN Orlen - największych regionalnych gazet w Polsce. Uważamy, że wolne i niezależne media są fundamentem demokracji".

"Wielu propagandystów partyjnych co rusz pytało nas, kto za nami stoi, bo przecież nie jest możliwe, byśmy sami byli w stanie od zera stworzyć taki projekt. Odpowiadam: Jest możliwe i my to zrobilismy" - napisał Mariusz Szmidka, redaktor naczelny "Zawsze Pomorze"

Według Szmidki portal zawszepomorze.pl ma dziś 90 tys. użytkowników, a facebookowy profil tygodnika - 10 tys. fanów. Jesienią tego roku tygodnik zawarł umowę na wymianę tekstów z "O!polską", tygodnikiem, który powstał w Opolu bazując na dziennikarzach i redaktorach, którzy odeszli z "Nowej Trybuny Opolskiej" po jej przejęciu przez Orlen.

(PAR, 02.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.