Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 01, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kierownictwo Onetu zablokowało wywiad swoich dziennikarzy w Kanale Sportowym

Tomasz Smokowski tłumaczy, dlaczego w jego programie nie pojawili się Jacek Harłukowicz i Janusz Schwertner, 31 października (screen: Hejt Park/YouTube)

Kierownictwo Onetu nie zgodziło się na wywiad Janusza Schwertnera i Jacka Harłukowicza w programie „Hejt Park” Kanału Sportowego. Dziennikarze mieli opowiedzieć o swoim śledztwie na temat prezesa Polskiego Związku Tenisowego Mirosława Skrzypczyńskiego. - Robienie takich tekstów kosztuje grube pieniądze i uważamy, że dyskusja na temat ustaleń śledztw dziennikarskich powinna się odbywać u nas - tłumaczy Bartosz Węglarczyk, szef Onetu.

Schwertner i Harłukowicz w dwóch publikacjach, które ukazały się pod koniec października, napisali o tym, że prezes PZT stosował przemoc wobec swoich najbliższych i przed laty molestował małoletnie zawodniczki w klubie Energetyk Gryfino.

Czytaj też: "Gazeta Wyborcza" obroniła się przed zwolnieniami w Agorze. Związki wskażą nieefektywność

Dziennikarze Onetu mieli o tym opowiedzieć w „Hejt Parku” w poniedziałek wieczorem, 31 października. Do rozmowy ostatecznie nie doszło, o czym poinformował prowadzący program Tomasz Smokowski. „Jeszcze rano zapowiadaliśmy emisję Hejt Parku. Dowiedziałem się jednak, że dziennikarze dostali szlaban na występ w dzisiejszym programie od swoich zwierzchników z Onetu" – tłumaczył Smokowski, twierdząc, że naczelni serwisu „uznali, że Kanał Sportowy jest ich konkurencją”, i że „nie pozwalają swoim dziennikarzom występować w innych mediach, a w Kanale Sportowym zwłaszcza”. 

Do tych słów odniósł się we wtorek Bartosz Węglarczyk, naczelny Onetu: - Nie wyrażamy zgody na to, by dziennikarze chodzili do innych mediów. Robienie takich tekstów kosztuje grube pieniądze i uważamy, że dyskusja na temat ustaleń śledztw dziennikarskich powinna się odbywać u nas. Jeśli Kanał Sportowy chce mieć takie historie, to niech sam zrealizuje taki temat – denerwuje się naczelny Onetu, zaznaczając, że to nie on stał za decyzją o zakazie występu Schwertnera i Harłukowicza w Kanale Sportowym. – Byłem wtedy na urlopie. Zgadzam się jednak z decyzją podjętą przez moich kolegów. Uważam, że jest ona zgodna z naszą linią redakcyjną - dodaje Węglarczyk.

Czytaj też: Witold Kołodziejski społecznym doradcą przewodniczącego KRRiT

Naczelny Onetu w rozmowie z „Presserwisem” odniosł się również do innych słów Tomasza Smokowskiego W programie 31 października Smokowski twierdził, że wywiad ze Schwertnerem i Harłukowiczem mógł pomóc „mocniej nagłośnić sprawę” zarzutów wobec szefa PZT: - Wystarczy, że zrobiliśmy z tego tematu czołówkę na Onecie. To już, moim zdaniem, gwarantuje gigantyczne nagłośnienie tematu. I nie ma tutaj znaczenia, czy dziennikarze pojawią się w Kanale Sportowym, czy nie – ucina Bartosz Węglarczyk.

Przypomnijmy, że to nie pierwsze tarcia na linii RASP-Kanał Sportowy. W sierpniu zeszłego roku „Przegląd Sportowy” zawiesił współpracę ze współzałożycielem „Kanału Sportowego” Mateuszem Borkiem. Do rozstania doszło na wniosek naczelnego Onetu Bartosza Węglarczyka. Punktem zapalnym była głośna publikacja tekstu Łukasza Cieśli o śledztwie prokuratury w sprawie handlu podrabianymi dyplomami studiów na łódzkiej prywatnej uczelni. W sprawie przewijało się nazwisko Mateusza Borka.

Bartosz Węglarczyk tak wówczas komentował tę sprawę w rozmowie z „Presserwisem”: - Tak, poprosiłem redaktora naczelnego "Przeglądu Sportowego" o wstrzymanie współpracy z Mateuszem Borkiem. Jak rozumiem (…) z wcześniejszego wpisu Mateusza, oczekiwał, że w historii o dyplomach sportowców nie wspomnimy o nim, ponieważ współpracuje z Onetem. Gdybyśmy nie poinformowali, że jest częścią śledztwa prowadzonego przez prokuraturę, naruszylibyśmy zasady w gwałtowny sposób. Mateusz wydaje się tego nie rozumieć, w związku z czym mamy tutaj olbrzymią różnicę poglądów co do standardów dziennikarskich - uzasadniał swoje stanowisko szef Onetu.

Czytaj też: Odeszło wielu znakomitych dziennikarzy. Ich materiały pozostaną z nami na zawsze

(MZD, 01.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.