Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: Wirtualna Polska za sprawą tekstów Jadczaka najczęściej cytowana w czerwcu

Portal informacyjny WP zyskał znaczną przewagę m.in. dzięki publikacji o mobbingu w redakcji "Newsweeka" (fot. materiały prasowe)

Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najczęściej cytowanym medium w kraju była Wirtualna Polska, na którą dziennikarze innych tytułów powoływali się prawie 2 tys. razy. "Press" trzeci w swojej kategorii.

Portal informacyjny WP zyskał znaczną przewagę m.in. dzięki publikacji reportażu na temat nadużyć, do których dochodziło w Domu Pomocy Społecznej dla dzieci w Jordanowie. W drugiej połowie czerwca dużym echem w mediach odbiła się także sprawa mobbingu w redakcji "Newsweek Polska" – dziennikarze Wirtualnej Polski dotarli do relacji pracowników potwierdzających te doniesienia.

Na drugim miejscu rankingu znajduje się "Rzeczpospolita" z liczbą ponad 1,7 tys. cytowań, a podium zamyka - z awansem z czwartego miejsca - RMF FM (1,5 tys. powołań).

Press

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Wśród najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych pierwsze miejsce utrzymuje TVN24 z wynikiem prawie 1173 powołań w innych mediach. Inne media często odnosiły się do wywiadu stacji z rzecznikiem rządu Piotrem Mullerem, podczas którego odradzał on kupowanie węgla w obecnej sytuacji, obiecując obniżkę cen surowca w ramach nowej polityki spółek Skarbu Państwa. Na drugim miejscu znalazła się telewizja Polsat News, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się w czerwcu 822 razy. Z awansem o jedno oczko podium zamyka TVP Info (700).

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem 1538 powołań w innych mediach. To w rozmowie z dziennikarzami stacji poseł Prawa i Sprawiedliwości Marek Suski potwierdził doniesienia dotyczące planów odejścia z rządu wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, drugie miejsce w rankingu utrzymuje Radio Zet ze znacznym wzrostem cytowań - do 1323. Wzrost pozycji w zestawieniu odnotował Program I Polskiego Radia (496), które zajęło trzecie miejsce. 

 

 

Press

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

W rankingu portali internetowych na pierwsze miejsce awansowała Wirtualna Polska, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w czerwcu 1987 razy. Za nią są Onet z liczbą prawie 1387 tys. cytowań oraz Interia z liczbą 849 wzmianek.

"Rzeczpospolita" niezmiennie jest liderem zestawienia opiniotwórczych tytułów prasowych, tym razem z wynikiem 1701 cytowań. Redakcja we współpracy z SW Research przeprowadziła sondaż potwierdzający, że najwięcej osób wskazuje premiera Mateusza Morawieckiego na następcę Jarosława Kaczyńskiego w roli prezesa PiS. Na podium rankingu ponownie znalazły się "Super Express" (1281) oraz "Gazeta Wyborcza" (1250).

W najnowszym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje "Gazeta Polska" z liczbą 521 cytowań. W czerwcu ogólnopolski tygodnik awansował aż o 12 pozycji, głównie za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim. Prezes PiS powiedział, że Niemcy są w Europie niezwykle destrukcyjnym elementem i nie traktują Polski jak równoprawnego partnera. Dalej na podium są "Do Rzeczy" (338) i "Viva" (231).

Miesięcznik "Perspektywy" z wynikiem 234 cytowań awansuje z trzeciego miejsca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugiej pozycji plasuje się "Forbes" z liczbą 219 powołań, a podium zamyka dwumiesięcznik "Press" wzmiankowany w czerwcu 184 razy.

Press

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita" (1701). Kolejne miejsca stale zajmują "Dziennik Gazeta Prawna" (830) i "Forbes" (219).

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (378 cytowań). Na drugim i trzecim miejscu znajdują się Business Insider (277) i Bankier (106).

Na pozycję lidera opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o trzy miejsca wysuwa się Radio Kraków z liczbą 155 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z przeskokiem o jedną pozycję zajmuje Radio Wrocław (136). Dziennikarze innych redakcji w kraju chętnie powoływali się na informacje lokalnej stacji z programu „Rozmowy Dnia”, w którym gościł m.in. Mateusz Morawiecki - w rozmowie z dziennikarzami rozgłośni premier panującą inflację określił mianem „Putinflacji” i zaznaczał, że jest ona konsekwencją wojny w Ukrainie i wysokich cen surowców. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmuje Radio Poznań (113).

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów prawie 4 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 3,1 tys. wzmianek. Podium zamyka Telewizja Polsat, której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się 2,1 tys. razy w innych mediach. 

Press

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 29 385 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2022 roku.

(BAE, 07.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.