Nowa nazwa Orkla Press Polska
21.11.2006, 09:06
Media Regionalne to nowa nazwa dla grupy Orkla Press Polska, która skupia działalność spółek wydających gazety regionalne.
Spółka Media Regionalne będzie prowadzić kontrolę finansową i działać na rzecz rozwoju jedenastu dzienników i jednego tygodnika regionalnego, zmieniających właśnie właściciela. Zmiana nazwy jest związana z przejęciem medialnych aktywów norweskiej Orkli przez brytyjski fundusz Mecom. – Kolejną decyzją nowego właściciela może być konsolidacja spółek regionalnych polegająca na utracie ich odrębnej osobowości prawnej na rzecz jednego podmiotu. Wówczas tylko jedna, nowa spółka stałaby się właścicielem wszystkich gazet, a zarządzałyby nimi jej regionalne oddziały. Ten projekt już kiedyś pojawił się w grupie – mówi anonimowo osoba związana z kierownictwem jednej ze spółek grupy. Joanna Pilcicka, prezes Orkla Press Polska (w przyszłości prezes Mediów Regionalnych), nie komentuje tych informacji. Jak się dowiedzieliśmy do planowanej konsolidacji może dojść z powodu wysokich wymagań finansowych, jakie postawił władzom wszystkich regionalnych spółek właściciel Mecomu David Montgomery. – W przyszłym roku każda spółka ma być bardziej efektywna. Od wszystkich razem oczekiwana jest rentowność na poziomie 15 procent – mówi jeden z przedstawicieli władz regionalnych spółek.(SK, 21.11.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










