Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Grudzień 22, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trybunał Przyłębskiej i Kurdej-Szatan największymi kryzysami PR w 2021 roku

Barbara Kurdej-Szatan (fot. Piotr Molecki/East News)

Największy kryzys wizerunkowy 2021 roku w polskim świecie publicznym dotyczył Trybunału Konstytucyjnego pod przewodnictwem Julii Przyłębskiej, a w sferze świata biznesu i marek osobistych na pierwszym miejscu znalazła się Barbara Kurdej-Szatan - takie są wyniki badania Kryzysometr 2021/2022.

W sferze publicznej drugi rok z rzędu miejsce na podium zajął Trybunał Konstytucyjny. W 2021 roku instytucja, której obecnie przewodniczy Julia Przyłębska, „awansowała” z drugiego miejsca na pierwsze, otrzymując 32 proc. głosów w związku z kryzysem wizerunku i autorytetu, wynikającym z upolitycznienia tej instytucji i wyroków nieakceptowanych przez większość środowiska prawniczego w kraju i za granicą. Na podium największych kryzysów doszło w tym roku do zamiany miejsc – na drugim miejscu znalazł się bowiem zwycięzca ubiegłorocznego rankingu, czyli Kościół katolicki (28 proc. wskazań), w związku z kolejnymi przypadkami tuszowania przez hierarchów kościelnych pedofilii i innych niegodziwości.

Razem z Kościołem katolickim na drugim miejscu w rankingu kryzysów publicznych – również z 28 proc. głosów – znaleźli się Michał Dworczyk i urzędnicy KPRM w związku z wyciekami prywatnej korespondencji mailowej w sprawach najwyższej wagi państwowej. Kolejne miejsce w tym zestawieniu zajął rząd RP i sposób zarządzania informacją oraz relacjami z mediami w sprawie napływu uchodźców na granicę polsko-białoruską (27 proc. ankietowanych), a na dalszych pozycjach znalazła się Zjednoczona Prawica i doprowadzenie do sparaliżowania praktyki medycznej w sprawie problemów z ciążą i śmierci ciężarnej kobiety w Pszczynie (25 proc. wskazań) oraz Paweł Kukiz i jego spektakularna wolta oraz zmiana zdania w głosowaniu w sprawie odroczenia obrad dot. lex TVN i jego fatalna komunikacja dot. zarzutów „politycznej korupcji” (22 proc. głosów).

W rankingu kryzysów świata biznesu i marek osobistych dwa pierwsze miejsca zajęły celebrytki: aktorka Barbara Kurdej-Szatan w związku z wulgarnymi postami obrażającymi straż graniczną (49 proc. głosów) oraz piosenkarka Beata Kozidrak i jej kierowanie samochodem pod wpływem alkoholu (46 proc. głosów). Kolejna pozycja to kryzys w sprawie szczepień bez kolejek dla celebrytów przeciwko COVID-19 (38 proc. głosów). Czwarte miejsce przypadło kolejnej polskiej aktorce – Bożenie Dykiel – za wypowiedź w telewizji śniadaniowej, że pandemia to wymysł bogaczy, połączony z reklamą „Magicznych Okularów” (24 proc. głosów).

Dopiero na piątym miejscu tego zestawienia znalazły się firmy komercyjne. Po 15 proc. głosów otrzymały ex aequo CD Project w związku z atakiem hakerskim na serwery firmy oraz kontynuacją problemów z grą Cyberpunk 2077 oraz TVN w kontekście „lex TVN” i ryzyka utraty koncesji.

Badanie zostało przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia 2021 roku przez agencję Alert Media Communications wśród 130 menedżerów i dyrektorów ds. komunikacji oraz rzeczników największych polskich firm i instytucji (państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych).

(AMS, 22.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.