84 proc. Polaków nie czyta blogów - wynika z badania Edelmana
20.11.2006, 09:20
Jedynie 16 proc. Polaków przynajmniej raz w tygodniu czyta blogi – wynika z badania Action because of a blog przeprowadzonego na zlecenie agencji public relations Edelman Worldwide. W pozostałych krajach objętych badaniem, oprócz Belgii, blogi czyta prawie 25 proc. mieszkańców.
Badanie dotyczyło wpływu blogów na podejmowanie różnych działań. I tak po przeczytaniu bloga najczęściej decydowano się na podpisanie jakiejś petycji albo uczestnictwo w spotkaniu politycznym bądź społecznym (7 proc.). Na kolejnych miejscach wymieniano m.in. zapisanie się do klubu lub organizacji. Za granicą treści w blogach mają większy wpływ na decyzje niż w Polsce, np. w Wielkiej Brytanii petycje po przeczytaniu bloga podpisało 43 proc. badanych, we Francji – 37 proc., w USA – 36 proc., w Belgii – 24 proc. Badanie przeprowadziła firma StrategyOne na zlecenie Edelman Worldwide w pięciu krajach: w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Belgii, USA i Polsce. U nas badanie przeprowadzono na grupie 1038 respondentów.(PS, 20.11.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










