Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 05, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

7 świątecznych reklam, które zachwycają i wzruszają. Pytanie, czy wszystkich?

Świąteczne reklamy nie tylko mają sprzedawać - mają też mówić o wartościach i wzruszać (Screen YouTube/John Lewis)

Święta tuż za rogiem, ale w świecie reklamy i marketingu okres świąteczny rozpoczął się już miesiąc temu. W ostatnch latach branża wzięła się za produkcje, które swoim rozmachem, scenariuszem i klimatem doprowadzały zarówno ekspertów, jak i konsumentów do ekscytacji - pisze Kacper Peresada z "Press".

Właśnie z tego powodu postanowiłem wybrać siedem reklam, które w ciągu ostatnich lat podbiły serca milionów ludzi na całym świecie. Oto kilkuminutowe projekty, które nie są "tylko" reklamami, ale produkcjami, które można oglądać, jak dobre kino.

"English for beginners" - Allegro, agencja: Bardzo

Najpopularniejsza reklama 2016 roku na polskim YouTubie. Zdobywca Brązowego Lwa na festiwalu w Cannes. Produkcja Allegro była pierwszym polskim świątecznym hitem, który skupił się na opowiedzeniu historii ważniejszej niż po prostu "jak kupić idealny prezent". 

Monty the Penguin - John Lewis, agencja: adam&eve DDB

Można powiedzieć, że od Johna Lewisa wszystko się zaczęło. W 2007 roku marka postanowiła przeznaczyć 6 milionów funtów na przygotowanie największej kampanii świątecznej w swojej historii. Zadziałało i od tego momentu co roku do sieci i telewizji trafiały hity, a wiele osób czekało na ich premierę z taką samą ekscytacją, jak na nowe produkcje ze świata Marvela. Wybranie jednej reklamy jest niemożliwe. Dla mnie ulubioną była historia o małym chłopcu i jego najlepszym przyjacielu - pingwinie Montym, który na święta marzył o jednym - o miłości.

"Frankie's Holiday" - Apple, agencja: TBWA\Media Arts Lab

Potwór Frankensteina to postać, którą zna chyba każdy na świecie. Wykorzystanie go w promocji iPhone'a 7 było więc idealnym pomysłem. Oto produkcja, której przesłanie jest tak samo proste, jak i wzruszające - w święta warto otworzyć się na innych, nawet tych, którzy wydają nam się dziwni. Nawet na potwora Frankesteina, który występuje przed grupą ludzi, śpiewając przy akompaniamencie swojego nowego telefonu.

"Heimkommen" - Edeka, agencja: Jung Von Matt

Niemiecki supermarket Edeka podjął ryzyko, ponieważ w jego produkcji to samotność, smutek i śmierć odgrywają główną rolę. Oczywiście - jak to w reklamach - kończy się dobrze, ale trzeba przyznać, że jest to jedna z najbardziej zaskakujących reklam na tej liście. 

"#BePresent" - Huawei, agencja: DDBO

Może nie wzrusza tak, jak pozostałe na tej liście, ale koncept - w którym koncern produkujący elektronikę namawia, abyśmy na chwilę ją odłożyli i zajęli się prawdziwym życiem - zapada w pamięć. Zwłaszcza pamięć każdego rodzica, który nie raz rzucał swojemu dziecka słowo "chwila", wpatrując się w telefon i odpisując na kolejnego maila z pracy.

"Come Together" - H&M, agencja: Adam & Eve/DDB

Zaledwie kilka dni temu do kin trafił najnowszy film Wesa Andersona. Trudno więc nie przypomnieć sobie, że twórczość reżysera funkcjonuje nie tylko w pełnym metrażu, ale również w krótkich formach. Takich jak powyższa. Anderson w swojej karierze stworzył reklamy dla takich marek, jak Prada, American Express czy Stella Artois - i każda to małe arcydzieło, które zachwyci fana dobrego kina.

"Holiday Are Coming" - Coca-Cola, agencja: Wieden+Kennedy London

Rzadko zdarza się, że człowiek, który wygrał Oscara, kilka miesięcy później decyduje się nakręcić reklamę. Nawet jeśli firmą, dla której tworzy, jest Coca-Cola. Produkcja stworzona przez Taikę Waititiego to prosta historia, w której miłość do dziecka pozwala ojcu przełamać wszystkie bariery. A Mikołaj jest kierowcą ciężarówki.

(CP, 05.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.