Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 04, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dlaczego widzowie TVP nie zobaczą spotu marki Yes. TVP odpowiada

(screen YouTube.com/BizuteriaYES)

Telewizja Polska zajęła enigmatyczne stanowisko ws. spotu marki biżuterii Yes. Widzowie nie zobaczą tej reklamy.

Kampania pt. "Jestem kobietą" autorstwa agencji 180heartbeats + Jung v Matt mówi o różnorodności, odwadze i niezależności kobiet. Bohaterkami są silne i wyjątkowe kobiety: bizneswoman, mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska; wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki nowotworów piersi; Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat, a także Bogna Golec - modelka plus size.

Z kolei w spocie sponsorskim "Jestem kobietą, bo się nią czuję" wystąpiła Neo Mosa, osoba o płynnej płci, która będzie twarzą marki w marcu.

Jako pierwsi napisaliśmy, że TVP jako jedyna stacja odmówiła emisji spotów Yes, tłumacząc, że godzi to we wrażliwość jej odbiorców.

W czwartek TVP przesłała nam swoje stanowisko w tej sprawie.

"Telewizja Polska otrzymała zestaw spotów reklamowych marki Yes z prośbą o wstępną kolaudację. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką na rynku, TVP przekazało swoją opinię. Sugestie te wynikały z troski o odczucia widzów, którzy wielokrotnie wyrażali swoje opinie na temat treści filmów reklamowych w kierowanych do spółki skargach. Kampania nie została przez markę Yes zlecona, przez co nie miała miejsca odmowa emisji spotów przez Telewizję Polską" - czytamy w odpowiedzi z biura prasowego telewizji publicznej.

"TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości (kobieta karmiąca piersią oraz kobieta po mastektomii - przyp. red.). Z tym że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej - o żadnej porze - opowiadał "Press" Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + JvM.

(AMS, KOZ, 04.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.