Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 28, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wystartowała kampania IAB Europe #NoEasyWins w obronie reklamy targetowanej

Kampania #NoEasyWins porusza temat Digital Service Act - DSA, który ma na celu zakazanie podmiotom dominującym ukierunkowywania reklam na podstawie zachowania użytkowników (fot. mentatdgt/Pexels.com)

IAB Europe, organizacja zrzeszająca podmioty związane z reklamą cyfrową, rozpoczęła kampanię, która ma wskazywać negatywne konsekwencje zakazu reklamy ukierunkowanej.

Kampania #NoEasyWins porusza temat Aktu o Usługach Cyfrowych (Digital Service Act - DSA), który ma na celu zakazanie podmiotom dominującym ukierunkowywania reklam na podstawie zachowania użytkowników. W ramach poprawki firmy, takie jak Facebook czy Google, nie mogłyby wykorzystywać informacji zbieranych o użytkownikach, po to by kierować do nich reklamy targetowane. W ramach kampanii powstały krótkie filmy, w których IAB odpowiada na pytania, kto - według organizacji - "naprawdę traci, gdy odbiera się firmom dostęp do wysoce skutecznych i tanich narzędzi targetowania".

IAB Europe podkreśla, że w swoich działaniach promocyjnych chce rozprawić się "z nieprawdziwymi informacjami pochodzących z niektórych kręgów politycznych w Brukseli".

IAB Europe podkreśla, że ograniczenie i zakaz tego typu reklam w Europie miałoby dalekosiężne konsekwencje, ponieważ mają one kluczowe znaczenie dla małych firm, wydawców internetowych oraz milionów użytkowników. "Dla startupów reklamy ukierunkowane są świetnym narzędziem, które umożliwia rzucenie wyzwania dużym graczom" - twierdzi Benedikt Blomeyer, dyrektor ds. polityki UE w Allied for Startups.

Warto zwrócić uwagę, że Digital Services Act ma spowodować, że firmy, takie jak Google czy Facebook, będą musiały bardziej otworzyć się na dyskusję wokół działania swojego algorytmu. DSA ma również zakazać łączenia informacji zebranych w różnych aplikacjach. Oznacza to, że Facebook nie będzie mógł wykorzystywać wiedzy o lubianych przez użytkowników fanpage'ach, aby potem pokazywać im podobne profile na Instagramie. A Google nie będzie mógł pokazywać reklam na swoich stronach, w oparciu o nasze zainteresowania na YouTube.

"Reklama targetowana wspiera tysiące małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej" - stwierdza Marcin Nowacki, wiceprezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz prezes European Enterprise Alliance. Karolina Iwańska z fundacji Panoptykon w niedawnej rozmowie z "Presserwisem" zwracała uwagę, że w tym momencie rynkiem takich reklam rządzi duopol Google i Facebooka.

Obecnie trwają negocjacje dotyczące DSA w Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego (IMCO).

(KAP, 28.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.