Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 07, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

111 nominacji w konkursie Złote Spinacze

Laureaci tegorocznej edycji Złotych Spinaczy zostaną ogłoszeni podczas gali 3 grudnia (fot. materiały prasowe)

Spośród 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy, jury wybrało 111, które będą rywalizować o nagrody.

Najwięcej nominacji otrzymały agencje: 24/7Communiaction (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (7 nominacji).

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. Przy czym w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody.

W tegorocznej edycji pracuje sześć grup jurorskich, składających się łącznie z 92 jurorów, ocenia projekty zgłoszone w 35 kategoriach.

Laureaci tegorocznej edycji Złotych Spinaczy zostaną ogłoszeni podczas gali 3 grudnia.

Złote Spinacze to konkurs branży PR, promują najlepsze praktyki.

Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:

Kategorie główne:

1.       PR korporacyjny

  • W pogoni za ciszą / Icon Strategies
  •  60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
  •  Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

2.       PR produktu

  • Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
  • Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
  •  T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

3.       Issue management i komunikacja kryzysowa

  • Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
  • Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

4.       Advocacy i Public Affairs

  •  Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
  • Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
  • Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

5.       Kampania społeczna

  • Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  •  Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life
  • Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

6.       PR pro bono

  •  Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
  • #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

7.       Covid-19 PR response

  • Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
  • Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  •  Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

8.       Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  •  People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
  • Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

9.       Event komercyjny

  • OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
  •  Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
  • T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

10.   Event społeczny

  • 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
  • Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

11.   Launch produktu, usługi lub firmy

  • KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
  • Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

12.   Sustainability i CSR Communications

  •  Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
  • SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
  • Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

13.   PR miejsca, miasta lub regionu

  •  A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
  • E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
  • Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

14.   Social media

  • Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  •  To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly
  • #ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
  • Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

15.   Business-to-Business PR

  •  Dont Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
  • Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

16.   PR finansowy i relacje inwestorskie

  • 4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
  •  INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

17.   Media relations

  • „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline
  • 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
  • Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

18.   Employer Branding

  • O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC
  •  Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
  • ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

19.   Content marketing – branded content

  • E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii  / Walk PR, E.Wedel
  • OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
  • Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

20.   Custom Publishing

  • „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
  • Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

Kategorie sektorowe:

21.   Technologia, IT, telekomunikacja

  • Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  •  „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
  •   Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
  •  T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

22.   Finanse

  • CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
  •  eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"

23.   Uroda, higiena i wellness

  •  #WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
  • Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
  • Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble

24.   Moda i styl życia

  •  Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
  • Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
  • Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

25.   Sektor spożywczy

  • E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

26.   Kultura i media

  • Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

27.   Medycyna i zdrowie

  • HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
  • Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
  • Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

28.   Sport, turystyka i rekreacja

  • Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
  • Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
  • Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency

29.   Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  •  ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
  • Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
  • Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

30.   Przemysł i infrastruktura

  • Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

31.   Motoryzacja i transport

  • OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  •  TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
  • Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

32.   NGO i sektor publiczny

  • Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska
  • #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

Kategorie specjalne:

33.   Kreatywność

  • OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • Premiera Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X|S / d*fusion communication, Microsoft
  • Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

34.   Efektywność

  • Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
  • Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

35.   Research&Insight

  • Mapa ryzyka Polaków / Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), hi Agencja, OneMulti
  • Bariery do kariery / Clue PR
  • Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

(AMS, 07.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.