Reklamy z zupełnie nagimi kobietami nie są skuteczne
09.11.2006, 09:23
Reklamy z zupełnie nagimi modelkami działają najmniej – wynika z badań przeprowadzonych przez dom mediowy PRO Media House wspólnie z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Z badań wynika, że wątki erotyczne przyciągają uwagę do reklamy, ale jednocześnie utrudniają jej zapamiętywanie. Badanie polegało na tym, że mężczyznom w wieku 24–35 lat pracującym w firmie średniej wielkości zaprezentowano reklamę w trzech wariantach: z kobietą nagą, półnagą i całkowicie ubraną. Z wypełnionych przez nich kwestionariuszy wynika, że w przypadku nośników reklamy zewnętrznej najlepiej zapamiętana została reklama, na której modelka była półnaga. Z kolei w prasie najskuteczniejsza była reklama z ubraną modelką. Natomiast umieszczenie w reklamie nagiej kobiety przyniosło odwrotny od zamierzonego efekt, bo odwróciła ona uwagę większości badanych mężczyzn od reklamowanego produktu.(MAZ, 09.11.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










