Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 09, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklamy z zupełnie nagimi kobietami nie są skuteczne

Reklamy z zupełnie nagimi modelkami działają najmniej – wynika z badań przeprowadzonych przez dom mediowy PRO Media House wspólnie z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Z badań wynika, że wątki erotyczne przyciągają uwagę do reklamy, ale jednocześnie utrudniają jej zapamiętywanie. Badanie polegało na tym, że mężczyznom w wieku 24–35 lat pracującym w firmie średniej wielkości zaprezentowano reklamę w trzech wariantach: z kobietą nagą, półnagą i całkowicie ubraną. Z wypełnionych przez nich kwestionariuszy wynika, że w przypadku nośników reklamy zewnętrznej najlepiej zapamiętana została reklama, na której modelka była półnaga. Z kolei w prasie najskuteczniejsza była reklama z ubraną modelką. Natomiast umieszczenie w reklamie nagiej kobiety przyniosło odwrotny od zamierzonego efekt, bo odwróciła ona uwagę większości badanych mężczyzn od reklamowanego produktu.

(MAZ, 09.11.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.