Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Czerwiec 11, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ogilvy i Lego nagrodzone Green Pencil na One Show za najlepszą kampanię o ekologii

W ramach "zielonych instrukcji" prowadzono również warsztaty dla dzieci (screen: YouTube/Media Marketing Polska Online)

Ogilvy Polska i Lego Polska otrzymały Green Pencil – nagrodę za najlepszą na świec­ie kampanię o ekologii. Przyznano ją za projekt „Zielone instrukcje” na festiwalu One Show 2021. Po raz pierwszy w historii tę nagrodę otrzymuje praca z Polski.

One Show to organizowany od ponad 40 lat najbardziej prestiżowy i jednocześnie największy festiwal designu i komunikacji marketingowej w USA. Do konkursu zgłoszono kilkadziesiąt tysięcy prac. Od 2009 roku na One Show przyznawana jest specjalna nagroda – Green Pencil. Spośród kilku tysięcy zgłoszeń wyłaniana jest tylko jedna (lub maksymalnie dwie) najlepsza kampania ekologiczna na świecie.

W poprzednich latach nagrodę Green Pencil otrzymywały tak kultowe kampanie, jak: „Save Our Species” Lacoste, „Trash Isles” czy „Inglorious Fruits and Vegetables”.

"Użyliśmy klocków Lego jako języka komunikacji na temat ochrony środowiska, by dotrzeć do najmłodszego pokolenia. W kraju, w którym większość energii nadal pozyskuje się ze spalania węgla, poziom zanieczyszczenia powietrza mamy najwyższy w Europie, a jednocześnie nie ma edukacji szkolnej na temat zmian klimatycznych, taka wiedza jest niezwykle potrzebna" – wyjaśnił Maciej Twardowski, executive creative director w Ogilvy Polska

Kampania jest spójna z globalną platformą Lego „Rebuild The World”, została jednak w 100 proc. wymyślona lokalnie, w Polsce i zaadresowana precyzyjnie pod kątem wyzwań związanych z ochroną środowiska w naszym kraju.

Kampania rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. Polegała na opublikowaniu dodatkowych "Zielonych instrukcji" do istniejących popularnych zestawów Lego. Instrukcje pokazują, jak przebudować zestawy w ich bardziej ekologiczne odpowiedniki, które w prawdziwym świecie ograniczają postępowanie zmian klimatycznych. Np. jak przebudować auta w hulajnogi, samoloty w pociągi elektryczne, a kopalnie w elektrownie wiatrowe. W kampanię zaangażowali się celebryci, a podczas kolejnego lockdownu po świętach Bożego Narodzenia Lego opublikowało materiały dydaktyczne pomocne nauczycielom w prowadzeniu lekcji o zmianach klimatycznych i o tym, jak im możemy zapobiegać jako ludzkość. Były to lekcje z użyciem tych samych "Zielonych instrukcji". Lekcje dostępne były w formie materiałów PDF oraz wideo (które poprowadził Przemysław Staroń, nagrodzony w 2018 roku tytułem Nauczyciela Roku).

Ogilvy Polska i Lego Polska za kampanię „Zielone instrukcje” oprócz Green Pencil otrzymały na festiwalu One Show dwa wyróżnienia (Merit) w kategoriach: Experiential & Immersive - Physical Products oraz IP & Products - Integrated Digital & Physical Product. Kampania została również nagrodzona nagrodą Graphite Pencil w kategorii Impact na tegorocznym festiwalu D&AD w Londynie.

Green Pencil to nie tylko pierwsze takie wyróżnienie dla agencji z Polski, to także pierwsza taka nagroda dla agencji Ogilvy na świecie.

(AMS, 11.06.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.