Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 19, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Bartoszyce może stać się Eską Bartoszyce. KRRiT zmienia zdanie

Radio Bartoszyce w sieci Eska było już w latach 2013-2016 (fot. Fringer Cat/Unsplash.com)

Radio Bartoszyce będzie mogło zmienić nazwę na Eska Bartoszyce. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zmieniła swoją wcześniejszą decyzję w tej sprawie.

Radio Bartoszyce w sieci Eska było w latach 2013-2016 na podstawie umowy franczyzowej. Musiało zaprzestać nadawania w związku ze śmiercią właściciela koncesji Aleksandra Godlewskiego. KRRiT w rozpisanym konkursie przyznała częstotliwość spółce Radio Bartoszyce (prezesem jest Mariusz Godlewski, syn Aleksandra Godlewskiego). Rozgłośnia wiosną 2018 roku wznowiła emisję i niedługo potem wystąpiła do KRRiT o zmianę nazwy na Eska Bartoszyce.

KRRiT na początku 2019 roku odmówiła zmiany nazwy, tłumacząc, że nadawca przystępując już do konkursu mógł wskazać nazwę, pod którą docelowo chciałby nadawać program. 

Radio Bartoszyce zwróciło się do KRRiT o ponowne rozpatrzenie sprawy. Nadawca przypomniał regulatorowi, że ten w przeszłości zgodził się na zmianę nazwy.

Rozgłośnia przekonywała Krajową Radę, że "podjęcie współpracy z Eską i osiągnięcie w ten sposób obniżenia kosztów funkcjonowania rozgłośni jest jedynym sposobem na kontynuowanie trwającej już 22 lata historii Radia Bartoszyce". Twierdziła wręcz, że część klientów wstrzymuje się z reklamowaniem na antenie "do czasu aż ponownie zacznie ono funkcjonować jako Eska Bartoszyce". "Pozwolenie KRRiT na zmianę nazwy programu jest warunkiem sine qua non dalszego funkcjonowania naszej rozgłośni" - napisał nadawca. 

KRRiT ostatecznie zgodziła się na zmianę nazwy bartoszyckiej rozgłośni, przewodniczący Krajowej Rady Witold Kołodziejski w kwietniu 2021 roku wydał pozytywną decyzję w tej sprawie. Regulator wziął pod uwagę deklarację nadawcy, że "zmiana nie wpłynie na realizację pozostałych warunków programowych zawartych w koncesji".

Obecnie sieć Radio Eska tworzą 43 stacje, które w pierwszym kwartale 2021 roku miały łącznie 7,1 proc. udziału w czasie słuchania (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar).

(KOZ, 19.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.