Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 31, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nike skarży producentów "butów szatana" za wykorzystanie znaku towarowego

Raper zamieścił na YouTubie filmik, w którym przeprasza za zamieszanie (screen: YouTube/NBC News)

Nowojorski kolektyw artystyczny MSCHF wystawił na sprzedaż "buty szatana", do stworzenia których wykorzystano model Nike. Firma złożyła pozew do sądu, uzasadniając to tym, że naruszono jej znak towarowy.

MSCHF i raper Lil Nas X wystawili na sprzedaż w internecie 666 par butów "zawierających prawdziwą ludzką krew w podeszwie". Buty przerobione z modelu Nike Air Max 97 mają odwrócony krzyż, pentagram i napis "Luke 10:18", odnoszący się do fragmentu Nowego Testamentu (ewangelii wg św. Łukasza). Czarno-czerwone buty zostały wypuszczone na rynek przez MSCHF, by promować premierę piosenki Lil Nasa X „Montero (Call Me By Your Name)”. W teledysku widać rapera ześlizgującego się po drążku z nieba do piekła.

Buty sprzedały się błyskawicznie, ale projekt wzbudził oburzenie części internautów. Na Twitterze wypowiadali się także politycy, m.in. Kristi Noem, gubernatorka Dakoty Południowej.

Nike złożyło pozew, dowodząc, że firma nie autoryzowała "Satan Shoes" i żądając wydania zakazu używania jej logo. Koncern podkreśla, że już pojawiły się nawoływania do bojkotu Nike, w związku z błędnym przekonaniem, że firma autoryzowała wprowadzenie butów na rynek. Raper zamieścił na YouTubie krótki filmik, w którym przeprasza za zamieszanie.

(MAC, 31.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.