TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Marzec 22, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio publiczne tworzy MOC Radio

Związek nadawców radiowych jest tworzony tylko przez radio publiczne (fot. Piotr Molecki/East News)

Polskie Radio SA i regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 ogłosiły utworzenie Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio.

Jak twierdzą w komunikacie, powołanie związku jest "odpowiedzią na wielokrotnie wyrażaną przez Przewodniczącego KRRiT, potrzebę konsolidacji całego rynku medialnego i reklamowego wokół nowych, zintegrowanych badań konsumpcji treści mediowych".

- Do wstąpienia zostali zaproszeni wszyscy nadawcy, przede wszystkim komercyjni - mówi "Press" Paweł Paluch, prezes Audytorium 17. - Związek dopiero powstaje, nie ma jeszcze władz - informuje Paluch.

Tylko że najwięksi nadawcy komercyjni (Grupa RMF, Eurozet, Time i Grupa Radiowa Agory) od 2002 roku zrzeszeni są w Komitecie Badań Radiowych. Zarówno Polskie Radio, jak i Audytorium 17 biorą udział w pracach KBR, choć nie są jego członkami.

KBR reprezentuje 167 rozgłośni ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych stanowiących 55 proc. wszystkich istniejących w Polsce. Ich łączny udział w rynku słuchalności wynosi 74 proc. Komitet współpracuje także z Pakietem Niezależnych, zrzeszającym 58 rozgłośni lokalnych.

Rozgłośnie publiczne (łącznie 34 stacje) stanowią 11 proc. istniejących, a ich udział w rynku to 14 proc.

Pod koniec 2019 roku utworzony został Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV. Przystąpili do niego wszyscy najwięksi nadawcy, w tym Telewizja Polska, TVN, Telewizja Polsat, Telewizja Puls i Kino Polska TV.

(KOZ, 22.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.