Liczba chętnych na stanowiska naczelnych w Polska Press  |  Media publiczne skutecznie postawione w stan likwidacji  |  Producent "Kuchennych rewolucji" ze spadkiem  |  Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  Debaty wracają do radiowej Czwórki  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba chętnych na stanowiska naczelnych w Polska Press  |  Media publiczne skutecznie postawione w stan likwidacji  |  Producent "Kuchennych rewolucji" ze spadkiem  |  Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  Debaty wracają do radiowej Czwórki  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba chętnych na stanowiska naczelnych w Polska Press  |  Media publiczne skutecznie postawione w stan likwidacji  |  Producent "Kuchennych rewolucji" ze spadkiem  |  Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  Debaty wracają do radiowej Czwórki  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Marzec 08, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio 357 miesięcznie kosztuje ponad 600 tys. zł, większość to wynagrodzenia

Przez dwa pierwsze miesiące nadawania stream Radia 357 uruchomiono 63,7 mln razy (fot. Darek Kawka/Radio 357)

Nadające od dwóch miesięcy Radio 357 dotychczas na inwestycje wydało 830 tys. zł. Prawie 70 proc. kosztów działalności rozgłośni pochłaniają wynagrodzenia. 

Podczas piątkowej transmisji dla patronów na Facebooku poinformowano, że obecny miesięczny koszt funkcjonowania radia wynosi 604 tys. zł. "Wydaje się dużo i jest dużo, ale z drugiej strony od początku też mówiliśmy, że chcemy zbudować radio jakościowe, gdzie będą powstawały audycje na miarę państwa oczekiwań" - przekazał Paweł Sołtys, prezes spółki 357, która odpowiada za bieżące zarządzanie Radiem 357.

62,3 proc. z tej kwoty, czyli 376 tys. zł, przeznaczane jest na wynagrodzenia zespołu redakcyjnego, który tworzy ok. 40 osób, a 6,3 proc. na wynagrodzenie pracowników administracji. W sumie na wynagrodzenia idzie 414 tys. zł.

Na podatek VAT trafia 10,8 proc., na umowy objęte tajemnicą handlową - 7,5 proc., koszty administracyjne - 5,8 proc., koszty promocji - 3,6 proc. (m.in. Facebook, Google), koszty nadawania - 3 proc., leasing sprzętu - prawie 1 proc.

Dotychczasowe inwestycje Radia 357, w tym m.in. sprzęt i adaptacja lokalu, pochłonęły 830 tys. zł, z czego aplikacja stacji na urządzenia mobile kosztowała 120 tys. zł.

Przez dwa pierwsze miesiące nadawania stream Radia 357 uruchomiono 63,7 mln razy. "Zbliżamy się do granicy 4 mln unikalnych urządzeń, na których nas słuchano" - poinformował Sołtys.

Od marca Radio 357 nadaje w paśmie porannym i popołudniowym serwisy informacyjne. 

Radio 357 tworzą przede wszystkim byli dziennikarze Programu III Polskiego Radia, w tym Marek Niedźwiecki, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Piotr Stelmach, Katarzyna Borowiecka i Justyna Mączka (szefowa newsroomu). W piątek podano, że do zespołu dołącza Bartosz Gil, zwolniony w listopadzie z Programu III Polskiego Radia (pracował przy "Liście przebojów" Marka Niedźwieckiego).

Rozgłośnię na Patronite.pl wspiera ponad 27 tys. użytkowników, którzy miesięcznie wpłacają 606 tys. zł. Do tej pory stacja zebrała w serwisie 2,6 mln zł.

Radia można słuchać poprzez stronę Radio357.pl, aplikacje na iOS i Androida oraz platformy internetowe jak np. OpenFM.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 08.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.