TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 28, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rządowa kampania #SzczepimySię nie we wszystkich mediach jest bezpłatna

Anteny TVP część spotów emitują bezpłatnie, ale za część rząd zapłacił (screen YouTube.com/Kancelaria Premiera)

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów poprosiła media o nieodpłatną emisję spotów rządowej kampanii #SzczepimySię. Jednak część z nich otrzymała również komercyjne zlecenia.

Kampania zachęcająca do szczepień przeciwko COVID-19 rozpoczęła się na przełomie 2020 i 2021 roku. W spotach występuje m.in. aktor Cezary Pazura. Jak ustalił "Press", na początku stycznia Michał Dworczyk, szef kancelarii premiera, zwracał się do mediów z prośbą o włączenie się - na zasadach bezkosztowych - w kampanię dotyczącą szczepień.

Spoty pojawiły się m.in. w kanałach TVP, TVN, Polsatu oraz rozgłośniach Polskiego Radia, Grupy RMF, Grupy Radiowej Agory i Grupy ZPR Media.

- Spoty kampanii #Szczepimysię są emitowane płatnie oraz wspierane są emisjami spotów realizowanych nieodpłatnie. W ramach kampanii płatnej KPRM otrzymał preferencyjne warunki zakupu - informuje biuro prasowe Telewizji Polskiej.

Inaczej wygląda to w kanałach TVN Grupa Discovery. - Nie ma w tej chwili ważniejszej rzeczy niż jak najszybsza realizacja programu szczepień Polaków. Dlatego spoty w ramach ogólnopolskiej kampanii KPRM #SzczepimySię są emitowane w kanałach TVN Grupa Discovery nieodpłatnie jako ogłoszenia społeczne – informuje Marcin Barcz, dyrektor komunikacji korporacyjnej TVN Grupa Discovery.

- Zostaliśmy poproszeni o włączenie się do kampanii zachęcającej do szczepień. W ramach odpowiedzialności społecznej zaoferowaliśmy nieodpłatnie pakiet działań antenowych i reklamowych. Mamy też komercyjne zlecenie z kancelarii premiera dotyczące tej kampanii i część spotów emitujemy odpłatnie - mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

Komercyjnych zleceń nie dostały np. Grupa Radiowa Agory i Eurozet. - Grupa Radiowa Agory nie otrzymała od KPRM propozycji komercyjnej emisji spotów z hasłem #SzczepimySię. Zdecydowaliśmy się emitować tę kampanię na antenach naszych rozgłośni nieodpłatnie, w trosce o zdrowie i życie Polaków – informuje rzeczniczka Agory Agata Staniszewska.

Rzeczniczka Eurozetu Małgorzata Kozieł potwierdza, że kancelaria premiera zwróciła się do Eurozetu o darowiznę, jeśli chodzi o emisję spotów. - Odpowiedź będzie pozytywna – mówi. Nieodpłatne spoty pojawią się na antenach nadawcy w lutym.

Na nasze pytania nie odpowiedziały Polskie Radio, Telewizja Polsat i Grupa ZPR Media.

Do części mediów kancelaria premiera nie zwróciła się natomiast z prośbą o bezpłatnie udostępnienie przestrzeni reklamowej. - Do tej pory nie wpłynęło takie zapytanie – informuje Agnieszka Skrzypek-Makowska, communications manager w Ringier Axel Springer Polska. Z kolei rzecznik Wirtualnej Polski Michał Siegieda oświadczył, że firma "nie ujawnia szczegółów współpracy z naszymi kontrahentami".

Adam Nowakowski, naczelnik wydziału promocji programów rządu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zapytany, które media udostępniły nieodpłatnie czas reklamowy, a które otrzymały komercyjne zlecenia, odesłał nas do Centrum Informacyjnego Rządu.

(KOZ, 28.01.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.