PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 21, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsce piłkarze ręczni byli hitem na YouTube. TVP jednak pokaże ich mecze

MŚ w piłce ręcznej mężczyzn potrwają do 31 stycznia (fot. youtube.com/IHF)

Mecze polskich piłkarzy ręcznych na Mistrzostwach Świata w Egipcie gromadziły wyjątkowo dużą widownię na YouTube. TVP zdecydowała się kupić prawa do ich kolejnych występów.

Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej mężczyzn rozpoczęły się 13 stycznia. We wtorek zakończyła się pierwsza faza grupowa. Dość niespodziewanie doskonale spisali się w niej Polacy. W naszym kraju ich występy można było jednak śledzić tylko na YouTube - na oficjalnym kanale federacji IHF. Choć są tam transmitowane wszystkie spotkania mistrzostw, to pod względem oglądalności tylko mecze Polaków gromadzą kilkusettysięczną widownię.

Pierwszy mecz naszej reprezentacji - wygrana z Tunezją (15 stycznia o 20.30) - miał ponad 380 tys. wyświetleń. Zacięte spotkanie z aktualnymi mistrzem Europy - Hiszpanią (17 stycznia, 20.30), które Polacy przegrali jedną bramką, miało już 500 tys. wyświetleń, a jeszcze więcej wysokie zwycięstwo z Brazylią (19 stycznia, 20.30). Choć transmisje na YouTube są bez komentarza, to polscy zawodnicy z meczu na mecz przyciągają coraz większą widownię, rekordową na tle innych spotkań mistrzostw.

Najlepsza pod tym względem transmisja meczu bez udziału Polaków to spotkanie Norwegia - Francja, które miało 102 tys. wyświetleń. W kolejnym etapie mistrzostw Polacy zmierzą się m.in. z Węgrami i Niemcami. Dla porównania kanał TVP Sport niedawno chwalił się, że na YouTube przekroczył 300 tys. subskrypcji.

Polscy kibice oglądali mistrzostwa w internecie, bo nie były transmitowane w żadnej telewizji. W 2017 roku Telewizja Polska zawarła umowę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce dotyczącą transmisji meczów reprezentacji męskich i kobiecych oraz innych najważniejszych imprez związanych z tą dyscypliną. Umowa obowiązywała trzy lata. W tym czasie polscy piłkarze ręczni grali słabo. Na poprzednie mistrzostwa w 2019 roku nawet nie awansowali (turniej pokazał w Polsce Eurosport).

Według WP Sportowych Faktów tylko TVP prowadziła rozmowy ze Sportfive w sprawie praw do transmisji z tegorocznych mistrzostw, ale 1,5 mln euro za cały turniej lub 0,5 mln euro za mecze Polaków (będzie ich co najmniej sześć) to dla telewizji publicznej było za dużo. "Agencja posiadająca prawa postawiła zaporową cenę, a w biznesie nie ma miejsca na emocje. Gratulacje dla dzielnych Polaków! Miłego wieczoru" - napisał we wtorek na Twitterze dyrektor TVP Marek Szkolnikowski.

Wczoraj TVP Sport poinformowała, że publiczny nadawca jednak pokaże pozostałe do rozegrania spotkania Polaków w drugiej fazie mistrzostw. Dzisiejszy mecz z Urugwajem będzie transmitowany w TVP 1. Oprócz spotkań Polaków TVP pokaże także półfinały i walkę o medale mistrzostw.

Sportfive posiada również prawa do Mistrzostw Świata w 2023 roku, których Polska będzie współgospodarzem. "Jeżeli teraz zgodzimy się na dyktat cenowy kontrahenta, za dwa lata możemy usłyszeć taką kwotę, że pospadamy z krzeseł. A wtedy oczekiwania społeczne, żeby turniej pokazała TVP, będą dużo większe niż teraz" - mówił w rozmowie z WP Sportowe Fakty Szkolnikowski.

(GK, 21.01.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.