Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 01, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google i Facebook pod większą kontrolą w Wielkiej Brytanii

Google razem z Facebookiem zdominowały brytyjski rynek cyfrowy (fot. Pixabay.com)

Wielka Brytania wprowadza Digital Markets Unit (DMU), specjalną jednostkę ds. rynków cyfrowych mającą działać w ramach Competition and Markets Authority (CMA), czyli Urzędu ds. Konkurencji i Rynków. Celem jest zapewnienie kontroli nad dominującymi na rynku cyfrowym platformami, takimi jak Google i Facebook.

DMU i CMA będą ściśle współpracować z organami regulacyjnymi, takimi jak Ofcom i Biuro Komisarza ds. Informacji. Nowy regulator ma zapewnić wszystkim firmom na rynku szanse na konkurowanie. 

Według CMA amerykańskie firmy technologiczne zdominowały brytyjski rynek reklamy cyfrowej. W 2019 roku sektor ten zarobił 14 mld funtów (17,3 mld dolarów), a 80 proc. z tej kwoty trafiło na konta amerykańskich koncernów.

(MAC, 01.12.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.