Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: Onet.pl, RMF FM i Polsat News najbardziej opiniotwórcze

Onet od roku utrzymuje pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce (screen Onet.pl)

Portal Onet.pl z wynikiem ponad 4,5 tys. cytowań był najbardziej opiniotwórczym medium w październiku - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. 

Jednym z materiałów w Onecie, na które wielokrotnie powoływały się media, był wywiad z immunologiem i prezesem fundacji Instytut Profilaktyki Zakażeń dr. Pawłem Grzesiowskim. Na miejscu drugim rankingu, z wynikiem 4,3 tys. cytowań, znalazła się stacja RMF FM, która m.in. donosiła o przewidywanym zakazie wesel w całym kraju. Podium zamyka Polsat News (3,2 tys. cytowań), który we wrześniu był na piątym miejscu. Jak tłumaczy IMM, wzrost w rankingu spowodowany był m.in. wywiadem z premierem Mateuszem Morawieckim, który ogłosił, że będzie rekomendował, aby cała Polska została objęta „czerwoną strefą” w związku ze zdecydowanym wzrostem zachorowań na COVID-19.

 

Press

Źródło: IMM

Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań w październiku miały: Polsat News (3213) i TVN 24 (3046). Podium zamyka TVP Info (1458).

Stacje radiowe z największą liczbą wzmianek to: RMF FM (4334), Polskie Radio 24 (1284) i Jedynka Polskie Radio (1189).

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazły się: Onet.pl (4516), za nim Wp.pl (3198) i Interia.pl (1064).

Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi we wrześniu były: "Rzeczpospolita" (2838), "Gazeta Wyborcza" (2748) i "Super Express" (1651).

Wśród tygodników i dwutygodników na czele była “Gazeta Polska” (617). Następne w tej kategorii były tygodniki "Wspólnota" (510) i "Gość Niedzielny" (202).

Natomiast najczęściej cytowanym tytułem w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki był w październiku "Forbes" (109). Na kolejnych miejscach znalazły się zaś "Twój Styl" (83) i "Zwierciadło" (44). "Press" był piąty z wynikiem 30 cytowań.

 

Press

Żródło: IMM

W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na czele były: "Rzeczpospolita" (2838), "Dziennik Gazeta Prawna" (1622) i "Puls Biznesu" (483). Z kolei w zestawieniu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na miejscu pierwszym był Money.pl (864), na drugim Businessinsider.com.pl (302), a na trzecim Bankier.pl (204).

Najbardziej opiniotwórcze z mediów regionalnych to: "Gazeta Wrocławska" (147), Radio Poznań (144) i “Dziennik Zachodni” (137).

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49 172 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2020 roku.

(BAE, 10.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.