Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 13, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wicepremier Gliński w RMF FM: państwowe spółki powinny kupować media

Wicepremier Piotr Gliński w rozmowie z Robertem Mazurkiem na antenie RMF FM stwierdził, że nie sądzi, aby wykupowanie mediów przez spółki skarbu państwa było destrukcyjne dla rynku medialnego (screen Rmf24.pl)

Wicepremier Piotr Gliński we wtorek na antenie RMF FM stwierdził, że państwowe spółki powinny kupować media. Odniósł się w ten sposób do informacji dotyczących rozmów PKN Orlen z wydawnictwem Verlagsgruppe Passau (VGP) o zakupie jego polskiego oddziału - Polska Press.

"Nie jest to sytuacja normalna, żeby całość praktycznie prasy lokalnej była w rękach jednej korporacji i to korporacji niemieckiej w Polsce" – mówił w RMF FM wicepremier Piotr Gliński.

I dodał, że "nie jest to sytuacja zgodna ze standardami europejskimi, bo rynek medialny jest szczególnie wrażliwy ze względu na jego wpływ na funkcjonowanie demokracji, dlatego w Polsce musimy tę sytuację zmienić".

Wicepremier Gliński pytany przez Roberta Mazurka o to, w jaki sposób miałby się zmienić rynek medialny w Polsce i czy Orlen będzie skupował dla rządu gazety, powiedział: "Tam, gdzie będzie to możliwe, najpewniej spółki państwowe powinny kupować media, ale nie sądzę, żeby to było destrukcyjne dla rynku medialnego, że będzie monopol drugiej strony. W tej chwili jest olbrzymia przewaga mediów, które nie są w rękach kapitału związanego z polskim rządem”. 

W dalszej części rozmowy z RMF FM, która przeniosła się do internetu, Gliński doprecyzował, że zmiany rynku medialnego miałyby polegać na wprowadzeniu różnych rozwiązań: "być może przez ustawę, być może przez różnego typu zmiany właścicielskie, ale zgodnie z prawem i w sposób cywilizowany" – tłumaczył.

"Polski rynek medialny powinien zostać przekształcony zgodnie z wartościami europejskimi. W dokumentach europejskich jest zapisane, że rynek medialny musi być spluralizowany, nie powinno być tam koncentracji, a w Polsce jest" - zaznaczył Gliński.

W zeszłym tygodniu "The Economist" podał, że PKN Orlen rozmawia o przejęciu firmy Polska Press, należącej do niemieckiej grupy Verlagsgruppe Passau. Tygodnik zwrócił uwagę, że choć tytuły regionalne mają dosyć niską sprzedaż, to są istotne dla PiS, bo trafiają do odbiorców na prowincji.

Eksperci, z którymi rozmawiał "Presserwis" ocenili, że kupno Polska Press Grupy przez PKN Orlen oznaczałoby początek realizacji modelu węgierskiego w Polsce. 

(BAE, 13.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.