Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 11, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sąd: Polskie Radio musi udostępnić informacje o nagrodach i premiach

Sąd wskazał, że Polskie Radio nie może w całości odmawiać dostępu do informacji o premiach i nagrodach (fot. Wikimedia Commons)

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie orzekł, że Polskie Radio ma udostępnić organizacji Watchdog Polska informacje o nagrodach i premiach przyznanych pracownikom w latach 2017 i 2018. To już drugi wyrok w tej sprawie.

Watchdog Polska w grudniu 2018 roku złożył w sądzie skargę na decyzję Polskiego Radia, które nie udostępniło organizacji danych o wypłaconych za 2017 i 2018 rok nagrodach dla pracowników. Rozgłośnia uznała, że nie jest to sprawa publiczna. 

– Kiedy pierwszy wyrok sądu się uprawomocnił, a prośba o udostępnienie wróciła do Polskiego Radia, ono stwierdziło, że nie może nam udostępnić danych o premiach i nagrodach ze względu na prywatność osób, o które pytamy – mówi Szymon Ossowski z Watchdog Polska. – Wtedy zdecydowaliśmy się po raz kolejny zaskarżyć decyzję Polskiego Radia do sądu - dodaje.

W najnowszym wyroku sąd wskazał, że Polskie Radio nie może w całości odmawiać dostępu do takich danych. – Sąd stwierdził, że wśród pracowników są osoby pełniące funkcje publiczne, więc mamy prawo wiedzieć z imienia i nazwiska, kto, ile i za co dostał nagrody – komentuje Ossowski. 

Wyrok jest nieprawomocny. Polskie Radio ma ponad 30 dni, żeby się od niego odwołać. Jeśli się na to zdecyduje, to sprawa trafi do sądu wyższej instancji. – Jeśli tego nie zrobi, to Polskie Radio powinno postąpić zgodnie z wytycznymi sądu, więc przynajmniej część informacji powinni nam udostępnić – mówi Ossowski.

Do czasu publikacji tego artykułu Polskie Radio nie odpowiedziało na nasze pytania w sprawie wyroku sądu. 

Udostępnienia podobnych informacji odmówiła Watchdogowi także Telewizja Polska. Ta sprawa jest także rozpatrywana przez sąd.

(BAE, 11.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.