Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 26, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Studio Ten Square Games korzysta z taniego marketingu i łowi nowych graczy

Poprawę wyników wydawca zawdzięcza symulatorowi wędkarskiemu "Fishing Clash" (screen: YouTube/Ten Square Games)

Ten Square Games, producent oraz wydawca gier mobilnych i na przeglądarki, zarobił w drugim kwartale na czysto 25,7 mln zł - prawie dwa razy więcej niż rok temu. Studio korzysta ze spadku cen usług marketingowych, zwiększa zatrudnienie i testuje trzy nowe gry.

Po pierwszym półroczu przychody Ten Square Games wyniosły 264,6 mln zł, były o 178 proc. wyższe od osiągniętych w pierwszym półroczu 2019 roku. Zysk netto spółki za okres sześciu miesięcy wzrósł o 160 proc., do 61 mln zł.

Poprawę wyników wydawca zawdzięcza symulatorowi wędkarskiemu "Fishing Clash". Tylko w czerwcu płatności od graczy wyniosły 57,8 mln zł. Spółka wydaje dużo na promocję tej produkcji (w kwietniu - 19,2 mln zł, w maju - 37,3 mln zł, w czerwcu - 14,1 mln zł), bo chce wykorzystać spadek cen usług marketingowych spowodowany pandemią COVID-19. Dzięki marketingowi liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" wzrosła przez kwartał z 2,89 mln do 6,91 mln. Trwa wprowadzanie produkcji na rynek chiński.

W br. firma znacząco zwiększyła zatrudnienie. Obecnie ma 280 pracowników - ok. 100 więcej niż na koniec 2019 roku.

Podczas internetowej konferencji 25 sierpnia 2020 roku zarząd spółki poinformował o rozpoczęciu testów gier "Solitales" i "Hunting Clash". We wrześniu rozpoczną się testy "Flip this House". Testy rynkowe trzech nowych produkcji mają trwać kilka miesięcy. W pierwszym miesiącu na ich marketing wydawca zamierza wydać 1,5 mln dol.

Ten Square Games dziewięć lat temu założyli Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal - twórcy serwisu społecznościowego Nasza Klasa. Dwa lata temu wprowadzili spółkę na Giełdę Papierów Wartościowych, ale wraz z porozumieniem akcjonariuszy nadal kontrolują 52 proc. jej udziałów. Na zamknięcie wczorajszych notowań akcje spółki kosztowały 545 zł - o 780 proc. więcej, niż podczas debiutu notowań w maju 2018 roku.

(GK, 26.08.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.