Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Platige Image mimo pandemii osiąga zysk

W drugim kwartale grupa Platige Image miała 21,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (fot. materiały prasowe)

W pierwszym półroczu 2020 roku grupa kapitałowa Platige Image miała przychody niższe o 7 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. – podała firma w komunikacie giełdowym.

W pierwszym półroczu grupa zrealizowała łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 40,7 mln zł (spadek o 7 proc.) i wypracowała 3,9 mln zł zysku netto (wzrost o 7 proc.). EBITDA wyniosła 5,5 mln zł (wobec 5,9 mln zł w pierwszym półroczu ub.r.). Z kolei skorygowana EBITDA wyniosła 6 mln zł.

Karol Żbikowski, prezes Platige Image, zwraca uwagę, że firma zakończyła pierwsze półrocze zyskiem ze sprzedaży większym niż w tym samym okresie ub.r., mimo kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa i spadku przychodów grupy Platige Image. „Zawdzięczamy to dynamicznym działaniom sprzedażowym na rynku animacji oraz ścisłej kontroli kosztów projektowych. Biorąc pod uwagę sytuację rynkową, jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników” - komentuje Żbikowski.

W drugim kwartale 2020 roku grupa Platige Image miała 21,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 13 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r., ale także zanotowała 3,8 mln zł zysku EBITDA (wobec 4 mln zł rok temu). EBITDA skorygowana wyniosła 4 mln zł.

Ze względu na pandemię od połowy marca grupa przestawiła się na pracę zdalną, kontynuując rozpoczęte projekty oraz rozpoczynając kolejne. W tym czasie studio wyprodukowało m.in. stworzony dla francuskiej marki Babybel spot „Join the Goodness” w reżyserii nagrodzonego Oskarem Hervé de Crécy, a także trailer gry „Hyper Scape” dla firmy Ubisoft. Zaprezentowano też animację „Koala”.

Przychody samej spółki Platige Image w drugim kwartale br. to 19 mln zł (wzrost o 10 proc.), a skorygowany zysk netto 3,5 mln zł (wzrost o 56 proc.). Przychody spółki za pierwsze półrocze wyniosły 35,6 mln zł (wzrost o 14 proc.), a zysk 4,3 mln zł (wzrost o 44 proc.). EBITDA w drugim kwartale wyniosła 4 mln zł (wzrost o 16 proc.),  skumulowana EBITDA za półrocze wyniosła 5,8 mln zł (wzrost o 10 proc.).  

(IKO, 10.08.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.