Axel Springer Polska zamyka "Na żywo"
20.09.2006, 08:50
W piątek ukaże się ostatni numer dwutygodnika "Na żywo" (Axel Springer Polska). Wydawca postanowił wycofać się z segmentu czasopism people.
Przyczyną zamknięcia tytułu, który na rynku pojawił się w 1995 roku, były jego słabe wyniki finansowe. Średnia sprzedaż ogółem ”Na żywo” w pierwszym półroczu 2005 roku wyniosła 70 590 egz., a w pierwszym półroczu br. 60 357 egz. (dane ZKDP). W redakcji pracowało ok. 20 osób. Większość z nich ma pozostać w wydawnictwie. Donata Cieślik, która była p.o. redaktor naczelną dwutygodnika, jednocześnie kierowała należącym do tego samego wydawnictwa miesięcznikiem ”Dziewczyna”. Nadal będzie pracować w tym drugim tytule. W komunikacie prasowym Florian Fels, prezes zarządu Axel Springer Polska, napisał o zamknięciu ”Na żywo”: ”Decyzja ta jest częścią naszej długofalowej strategii. Zamierzamy rozwijać się w segmentach, w których nasze marki są liderami lub mają bardzo mocną pozycję, tak jak w segmencie pism kobiecych, opiniotwórczych, motoryzacyjnych, ekonomicznych i komputerowych”. – Magazyn ”Na żywo” należał do tego samego segmentu pism, co ”Viva!” czy ”Gala”. Jednak był znacznie słabszy od nich, bo wcześniej pozycjonowano go o wiele niżej niż te tytuły – wyjaśnia Rafał Oracz, dyrektor departamentu prasy w CR Media. W branży pojawiły się niepotwierdzone informacje, że Axel Springer Polska szykuje nowy podobny tytuł, a dziennikarze ”Na żywo” mają przejść do tego projektu. Nad nowym projektem pracuje Katarzyna Montgomery. Z nieoficjalnych informacji wynika, że tytuł ma ruszyć w przyszłym roku.(SK, 20.09.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










