Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 28, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawnictwo Bauer zamyka siedem tytułów i zwalnia prawie 30 osób

W segmencie poradniczo-rozrywkowym Bauer wciąż ma kilkanaście tytułów

Wydawnictwo Bauer przestaje wydawać siedem tytułów z segmentów poradniczo-rozrywkowego i true stories oraz 27 wydań specjalnych. Spółka pożegnała się z 27 osobami, wypowiedzenia dostały też zespoły "CD-Action" i "PC Format". Bauer zaznacza jednak, że jeszcze nie podjął decyzji co do dalszych losów tych tytułów.

Wydawnictwo Bauer zdecydowało się zamknąć siedem tytułów: "Barwy Życia", "Historie o Duchach", "Kalejdoskop Losów", "Sekrety i Namiętności", "Śledztwo", "Szczypta Magii" oraz "Życie i Nadzieja". Nie będzie też wydawać specjalnych wydań czasopism "Świat Wiedzy", "Z Życia Wzięte", "Sukcesy i Porażki", "Chwila dla Ciebie", "100 Rad" oraz innych mniejszych (np. "Śledztwa").

Decyzja ma związek m.in. z sytuacją spowodowaną przez koronawirusa. "Z powodu trudnej sytuacji na rynku wydawniczym, także nasze wydawnictwo zmuszone było dokonać niezbędnego w takim przypadku przeglądu portfela i postanowiło zamknąć nierentowne teraz i nierokujące na przyszłość 7 tytułów i 27 wydań specjalnych, dwumiesięczników i miesięczników wydawanych przez oddział wrocławski" - poinformował nas Maciej Brzozowski, dyrektor public relations wydawnictwa.

Dla zwolnionych odprawy i programy wsparcia

Jak dodał Brzozowski, w poniedziałek spółka pożegnała się z 27 osobami. "Otrzymały nie tylko należne im z powodu likwidacji stanowiska odprawy, ale także specjalny, przygotowany wspólnie z firmą Bigram pakiet wspierająco-pomocowy, która zapewni pracownikom indywidualne, dopasowane do ich potrzeb, programy wsparcia" - zaznaczył Brzozowski.

W segmencie poradniczo-rozrywkowym Bauer wciąż ma kilkanaście tytułów, m.in. "Na Żywo", "Chwilę dla Ciebie", "Życie na Gorąco" czy "Rewię".

Wypowiedzenia otrzymała również redakcja magazynu (w ciągu roku ukazuje się 13 numerów) "CD-Action". "Nie wiemy, co z przyszłością CD-Action. Póki będziemy mogli, póty dostarczać będziemy Wam wieści o grach i nasze opinie – zarówno tu, jak i w magazynie" - napisał na stronie magazynu redaktor prowadzący Cdaction.pl Tomasz "Ninho" Lubczyński. Jak dodał, kolejne wydanie pisma ukaże się bez zmian 5 maja.

Bauer odkłada decyzję ws. "CD-Action" i "PC Format"

Jak podkreśla Brzozowski, dziennikarze "CD-Action" i "PC Format" dostali wypowiedzenia, ale będą w tym okresie pracować nad kolejnymi wydaniami. "W dalszych miesiącach wydawnictwo podejmie decyzje, co z tymi tytułami" – informuje dyrektor PR Bauera.

Piotr Zagórski, dyrektor zarządzający agencji mediowej MediaOn, zwraca uwagę, że to nie pierwszy przypadek zamknięcia tytułów prasowych w ostatnich dniach. Agora nie będzie wydawać już "Logo" i "Avanti", a spółki należące do Grupy ZPR Media "Podróży" i "Żagli". - Trend odejścia od prasy mocno przyspieszył z powodu koronawirusa. Ale prasa nie umiera, ona ewoluuje, z medium niegdyś masowego przeistacza się w medium selektywnego dotarcia do grup docelowych, zainteresowanych konkretną tematyką – ocenia Zagórski. Jego zdaniem trudno jest przewidywać, z jakich segmentów czy o jakiej tematyce tytuły mogą być w najbliższym czasie zamykane. – To nie jest wynikowa tego, co dzieje się na linii tytuł-konsument, a szerszy kontekst, na który wpływ ma sytuacja finansowa firmy i wewnętrzne strategie radzenia sobie z sytuacją – mówi.

Koronawirus przyspieszył zmiany na rynku

Medioznawca Maciej Myśliwiec uważa, że wydawnictwo zamyka w większości tytuły niszowe, po których lukę wypełnią inne magazyny z jego portfolio. - Nie można za to winić koronawirusa, on tylko przyspieszył pewne procesy. To tytuły dla starszej grupy wiekowej, tracenie przez nich czytelników to naturalny proces, grupa docelowa maleje. Młodsi czytelnicy mają serwisy plotkarskie, nie zachęcimy ich do przechodzenia na prasę drukowaną, która w momencie druku już jest nieaktualna. Tygodnik czy dwutygodnik nie ma szans być aktualnym na przykład w temacie plotek – podkreśla Myśliwiec. Jak dodaje, być może Bauer będzie chciał zostawić "CD-Action" i "PC Format" wyłącznie jako serwisy internetowe. - Ale czy w takim razie był sens zwalniać redakcje? - zastanawia się medioznawca.

Jak wynika z danych ZKDP, w lutym średnia sprzedaż ogółem magazynu "CD-Action" wyniosła 27 232 egz., a dwumiesięcznika "PC Format" w grudniu 2019 roku – 25 667 egz. Z zamkniętych przez Bauer tytułów jedynie miesięcznik "Barwy Życia" był notowany w ZKDP, w lutym jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 151 egz.

(JSX, 28.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.