Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 09, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB Polska apeluje do reklamodawców o wspieranie mediów

Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska, podkreśla, że rzetelne dziennikarstwo potrzebuje teraz wsparcia (fot. materiały prasowe)

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska apeluje do reklamodawców, aby nie wycofywali swoich kampanii reklamowych, gdyż w ten sposób pomogą utrzymać płynność finansową podmiotów, które je realizują, a w efekcie – wesprą media w tworzeniu jakościowego dziennikarstwa.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, w wystosowanym do branży reklamowej apelu zwrócił uwagę, że z powodu kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią COVID-19 wielu reklamodawców rozważa relokowanie budżetów reklamowych lub rezygnację z zaplanowanych kampanii w ramach zabezpieczenia środków finansowych, a to z kolei zagrozi płynności finansowej wszystkich ogniw w łańcuchu reklamowym: od agencji, przez agencje mediowe, firmy ad-tech, po wydawców. „Wasza pomoc i wstrzemięźliwość w ograniczaniu budżetów pozwoli nie tylko przetrwać naszej branży, ale również przyśpieszyć transformację cyfrową polskich firm, a co za tym idzie dynamiczny powrót gospodarki do normalnego trybu funkcjonowania” - tłumaczy Schmidt.

Prezes IAB Polska podkreśla przy tym, że „wyważona modyfikacja budżetów” pozwoli na „dalsze finansowanie wysokiej jakości dziennikarstwa, które ma kluczowe znaczenie w czasach pandemii i kryzysu gospodarczego”. „Rzetelne dziennikarstwo potrzebuje dziś wsparcia. Redakcje od kilku tygodni pracują na pełnych obrotach, aby przekazywać społeczeństwu rzetelne informacje, jednocześnie walcząc z fake newsami, które eskalują obawy społeczne. Wolne, wysokiej jakości dziennikarstwo jest podstawą demokratycznego Państwa, dlatego apelujemy o jego wsparcie” - zwraca uwagę Włodzimierz Schmidt.

IAB Polska zwraca też uwagę na problem blokowania słów kluczowych związanych z pandemią COVID-19. Zachęca reklamodawców, aby nie traktowali wszystkich materiałów poświęconych tematyce pandemii jako niebezpiecznych, gdyż wiele z nich to wartościowe treści, na przykład o charakterze poradnikowym. „Rekomendujemy zatem ponowną weryfikację ustawień kampanii, a w razie jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt z wydawcami w celu ustalenia najbezpieczniejszej strategii działania dla obu stron” - zachęca prezes IAB Polska.

IAB Polska informuje również, że organizuje bezpłatny cykl webinariów, podczas których eksperci opowiedzą m.in. o narzędziach digitalowych, które pomogą firmom dotkniętym kryzysem usprawnić proces cyfryzacji.

Galeria: AD WO/MAN 2019 - fotogaleria

(IKO, 09.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.